گابریل آلخاندرو میلیتو

گابریل میلیتو بیستمین بازیکن آرژانتینی است که لباس بارسا را بر تن می کند. او مدافع میانی ای است که فوتبال خود را در ایندیپندنته در آولاندا شروع کرد، و قبل از آمدن به نیوکمپ چهار سال در ساراگوسا بازی کرد.

گابریل میلیتو در برنال بوینس آیرس در روز 7 سپتامبر 1980 متولد شد. او در ایندیپندنته از رده های نوجوانان شروع کرد و پله های ترقی را طی کرد و در سن 17 سالگی اولین بازی خود را برای تیم آولاندایی انجام داد. او که به نام «ال ماریسکال» معروف است، با وجود سن کمش رهبری خط دفاعی تیمش را بعهده گرفت. یک مصدومیت خطرناک آینده درخشانی را که برای او متصور بود را به خطر انداخت. او برای 9 ماه بدلیل پارگی رباط صلیبی زانوی راستش از میادین دور بود و مدت کوتاهی پس از بازگشتش، این بار به دلیل آسیب دیدگی غضروف پای راستش، برای چهار ماه دیگر هم از بازی کردن محروم بود.

زمانی که گابی میلیتو به آمادگی کامل خود برگشت، یکی از دلایل اصلی قهرمانی ایندیپندنته در لیگ آرژانتین در سال 2002 بود. او به عنوان بهترین بازیکن آرژانتینی سال انتحاب شد و در سال 2004 به اسپانیا آمد.

در ابتدا میلیتو قرار بود به رئال مادرید برود، اما پزشکان باشگاه قبل از اینکه رئال با او قرارداد ببندد، به این نتیجه رسیدند که او هنوز به طور کامل از مصدومیت زانویش رهایی نیافته است و به مسئولان راجع به این موضوع اخطار دادند. میلیتو آن سال به جای رئال به ساراگوسا رفت، و آن سال ساراگوسا کوپا دل ری را در مونتجوییک، با پیروزی مقابل رئال مادرید تصاحب کرد.

در همان سال، ساراگوسا سوپرکاپ اسپانیا را نیز تصاحب کرد و میلیتو به عنوان یکی از بهترین مدافعان لیگ شناخته شد. او در طول چهار سالی که در ساراگوسا بود، همواره باعث رضایت مربیانش بود.

دیگو، برادر بزرگتر گابی، در فصل 06- 2005 و 07- 2006 در لاروماردا به او پیوست. برادران میلیتو ستارگان تیمی بودند که دو سال پیاپی موفق به بدست آوردن سهمیه جام یوفا شد.

گابریل میلیتو در تیم ملی آرژانتین نیز حضور دارد. او اولین بازی ملی خود را در سال 2000 انجام داد و همچنین در جام جهانی 2006 آلمان و کوپا آمریکای 2007 که در تیم آلفیو باسیل یک مهره کلیدی و ثابت بود و تیمش به فینال رسید، نیز حضور داشت.

ویژگی ها

این ملی پوش آرژانتینی، که به نام «ال ماریسکال» نیز معروف است، مدافع میانی جا افتاده، قدرتمند، با ابهت و مورد احترام است. او بازیگردان ماهری است و می تواند در حمله نیز به تیم کمک کند. با این که قد خیلی بلندی ندارد (179 سانتی متر) در بازی هوایی بسیار خوب است و می تواند از توپهای مرده به خوبی استفاده کند. او دارای شخصیتی بسیار قوی است و به طور طبیعی یک رهبر است.

افتخارات

باشگاه: ساراگوسا

05- 2004: سوپر کاپ اسپانیا
04- 2003: کاپ اسپانیا

باشگاه: ایندیپندنته

03- 2002: لیگ آرژانتین

تیم ملی آرژانتین

1999 مسابقات قهرمانی زیر 20 سال آمریکای جنوبی

مشخصات فردی

نام: گابریل آلخاندرو میلیتو
پست: مدافع
محل تولد: برنال (بوینس آیرس، آرژانتین)
تاریخ تولد: 1980/9/7
قد: 179 سانتی متر
وزن: 78 کیلوگرم
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد