میلان و بارسلونا به نفع مردم عراق بازی می‌کنند

 تیم های فوتبال بارسلونا اسپانیا و آ.ث میلان ایتالیا در تاریخ 6 اکتبر (15مهر) در دیداری دوستانه با شعار "جنگ را تمام کنید" به مصاف یکدیگر می روند.  

 

 

به نقل از اسپورتک، در این دیدار دوستانه که به نفع مردم جنگ زده عراق برگزار می شود، رونالدینیو و مسی کاپیتان های دو تیم خواهند بود و میهمان های بزرگی در ورزشگاه حضور خواهند داشت.
دولت امریکا با برگزاری این دیدار که تاثیر بسزایی در افکار عمومی خواهد داشت، مخالف است و رایزنی هایی برای لغو این بازی به دستور فیفا صورت گرفته است.
گروه های مخالف جنگ و صلح طلب مردمی در قابل احزاب سیاسی و اجتماعی در محل مسابقه برای شعار دادن علیه سیاست های جنگ طلبانه امریکا گرد هم می آیند.

لوئیس انریکه: «غلبه بر اسپورتینگ آسان نخواهد بود.»

لوئیس انریکه فکر نمی کند همه چیز برابر اسپورتینگ گیخون به نفع بارسا پیش برود. مربی اتلتیک بارسا برای بارسا و اسپورتینگ بازی کرده و به www.fcbarcelona.cat درباره احساسات مخلوطش پیش از بازی یکشنبه گفت.

لوئیس انریکه مارتینز با علاقه ویژه ای بازی یکشنبه میان اسپورتینگ گیخون و بارسا در ال مولینون را مشاهده خواهد کرد، این یک برخورد میان دو باشگاهی است که او آنها را به قلبش نزدیک ترین نگه می دارد. و او پیش بینی بازی باکیفیتی برای کاتالان ها برابر تیم اسپورتینگی - که شاید با دو شکست از دو بازی، بهترین آغاز لیگ را نداشته باشد - می کند، اما این موضوع یاران گواردیولا را با اندیشه بسیار درباره ال مولینون مواجه کرده است.


«آنها تیم بسیار سختی هستند و نبردی قوی در برابر هواداران خودشان به اجرا خواهند گذاشت. آنها بازی بسیار حمله گونه ای انجام می دهند، اما درباره آن بسیار منضبط و از نظر بدنی قوی هستند. بارسا این بازی را آسان نخواهد یافت.»

برگشت به دسته برتر

اسپورتینگ پس از یک دهه در لیگ های پائین تر بودن به دسته اول برگشته است. لوئیس انریکه از بازگشت و داشتن هم میهنانش در سطح برتر هیجان زده است؛ او گفت: «در سطح فوتبالی این معنی بسیاری دارد. مردم بسیار مشتاق هستند، تیم در دسته برتر خوب کار کند. این انگیزه بزرگی برای تیم و همچنین شهر است، که یک بار دیگر برابر تیم هایی مانند بارسا و دیگر تیم های سطح بالا بازی کنند و برای اسپورتینگ، که یک بار دیگر احساس کند بودن در دسته برتر چگونه است.»

نگاه به بالا ماندن

اسپورتینگ آمال بزرگتری در این فصل، جز پرهیز از سقوط کردن ندارد. لوئیس انریکه احساس می کند که حتی انجام آن نیز ممکن است، دشوار باشد. «فکر می کنم آنها رنج خواهند برد. من عاشق این هستم که بتوانند به آسانی (بالا) بمانند، ولی مطمئنم اینطور نخواهد بود، چون اقتصاد بسیار مهم است و اسپورتینگ باشگاهی نیست که بتواند نفرات تیمش را با خرید های گران قیمت تقویت کند.

چنین دشواری هایی مشخصا تاکنون نشان داده شده اند، چون استوریان ها هنوز امتیازی کسب نکرده اند، ولی لوئیس انریکه فکر نمی کند که هنوز دلیلی برای هشدار باشد. «اسپورتینگ باید به یاد داشته باشد که آغاز فصل برابر تیم های قدرتمند در چنین سطح بالایی، چیزی نیست که واقعیت همیشه نشان می دهد. آنها همچنین دیدارهای لیگی با دیگر تیم هایی که برابر سقوط دست و پنجه نرم می کنند، خواهند داشت.»

خاطرات تلخ و شیرین

لوئیس انریکه از آخرین باری که اسپورتینگ و بارسا در ال مولینون دیدار کردند، خاطرات ویژه ای دارد. بارسا 4-1 برد، ولی با اینکه مربی کنونی بارسا اتلتیک، دوبار گل زد، شادی نکرد. «بدون شک از کمک به تیمم برای بردن بازی خوشحال بودم، اما بابت گل ها شادی نکردم و احساس لذت خاصی نیز نداشتم، چون، همانطور که می دانید، من از روزی که به دنیا آمدم، مرد اسپورتینگی بوده ام.»

توره: «ونگر و کولو من را در آرسنال می خواستند.»

یحیی توره آشکار ساخت که آرسن ونگر و برادرش کولو توره، سعی بر اصرار به وی جهت پیوستن به آرسنال را داشتند، اما وی حاضر به ترک بارسلونا نبود. هافبک 25 ساله بارسلونا در مورد یک موضوع جالب در مورد انتقال خودش در این تابستان به رسانه ها گزارش داد.

بعد از گذراندن یک فصل در نیوکمپ، توره نمی خواهد بارسا را ترک کند و یه ونگر و کولو برادرش گفت که نمی خواهد به ورزشکاه امارات لندن بیاید. او به رادیو ریس 1 گفت: «هم ونگر و هم برادرم از من خواستند تا در این تابستان به آرسنال بیایم، ولی من قبول نکردم و به آنها گفتم که من در بارسلونا راضی و خوشحال هستم.»


او در بازی های اول فصل بارسلونا، شانسش برای بازی محدود شده بود ولی او می داند که بهتر است که صبور باشد و در مسابقات و رقابت های باشگاه، به مراحل بالاتری می رسد. او توضیح داد: «ما نمی توانیم با 12 بازیکن در زمین بازی کنیم. من از نظر فیزیکی در شرایط عالی و کاملی هستم، اما مهم ترین تصمیم، انتخاب خود مربی است. من حرفه ای هستم و اگر در ترکیب بازی نمی کنم، باید صبر بیشتری برای بهتر شدن تیم بکنم.»

«وقتی شما پیراهن بارسا را بر تن می کنید، این به شما نشان می دهد که شما عضو یکی از بهترین باشگاه دنیا هستید و شما مجبورید که همه بازی های خود را ببرید. رقابت در تیم خیلی خوب است. ما دو بازیکن خیلی عالی در این پست داریم. این خیلی سخت است که برای بهترین تیم دنیا بازی می کنی. حالا ما باید با بهترین روحیه و شرایط بازی کنیم .تمام بازیکنان آگاه و هوشیار هستند که در این فصل باید یک جام را حداقل ببریم.»

جدال بزرگان فوتبال با غول ها

دانلود  video  password:fcbarca.blogsky.com 

 

 

 

 

این کلیپ با فرمت flv می باشد.

messi maradona

دانلود  video  password:fcbarca.blogsky.com 

 

 

 

 

 

 

این کلیپ با فرمت flv می باشد.

کلیپ زیبای بازیکنان فوتبال

دانلود  video   password:fcbarca.blogsky.com 

 

این کلیپ با فرمت flv می باشد.

کلیپ زیبای رونالدینیو هنری مسی فابرگاس

دانلود   Go to fullsize image  password:fcbarca.blogsky.com 

 

این کلیپ با فرمت flv می باشد.