توره: «من در بارسا خوشحالم.»

 توره: «من در بارسا خوشحالم.»

 

 

توره از بودن در بارسا خرسند است و برای اینکه سال های بیشتری بماند، برنامه دارد. همچنین این بازیکن ساحل عاجی در مورد دربی، در مقابل اسپانیول، در مرحله یک چهارم نهایی کوپا دل ری، صحبت کرد.

یحیی توره به گمانه زنی های اخیر مطبوعات ورزشی در مورد آینده اش اعتنایی ندارد و می گوید: «اینکه خوشحال و خرسند باشم برای من خیلی مهم است و این چیزی است که در بارسا احساس می کنم. هدف من این است که برای سال های بیشتری بمانم و اکنون، من تنها به کارم فکر می کنم و نه به تمدید قراردادم و آن به رئیس باشگاه و اعضا بستگی دارد. من در این زمان خوشنودم.»

Open in new window


اسپانیول آسان نخواهد بود

در کنفرانس مطبوعاتی پنج شنبه، توره به وضوح در انتظار رویارویی با اسپانیول همسایه، در کوپا دل ری، مشتاق بود. او گفت: «این خیلی خوب است که با اسپانیول بازی می کنیم، ما برای صعود به مرحله بعد تمرکز کرده ایم. بازی برگشت در خانه خواهد بود اما ابتدا باید در مونت خویس پیروز شویم، که آسان نخواهد بود.» همچنین از توره خواسته شد که با یاداوری در مورد اتفاقات ناگواری که هر دو تیم در لحظات آخر، در استادیوم لویس کامپانیس، با آن مواجه شدند توضیحی دهد، او گفت: «من امیدوارم که دیگر چنین چیزی رخ ندهد. این برای فوتبال خوب نیست. مهمترین اصل، در مورد یک بازی، نمایش آن چیزی است که ما بازیکنان می توانیم انجام دهیم.»

بردن سخت تر و سخت تر می شود

توره دریافته است که تیمها در مقابل بارسا به صورت فزاینده ای خشن تر و دفاعی تر بازی می کنند، او می گوید: «تیم فهمیده است که بردن سخت تر و سخت تر می شود، زیرا حریفان ما فشرده دفاع می کنند. این نوع فوتبال، بیشتر فیزیکی است تا متکی بر مهارت ها و هر دو طرف، خطاهای بیشتری را انجام می دهند. بازی ها همیشه سخت تر می شوند.»

نیم فصل بی سابقه  

برد بارسا مقابل دپورتیوو، پایان بهترین نیم فصل تاریخ بود. 16 پیروزی، دو مساوی و تنها یک باخت، به بهترین رکورد تاریخ یعنی 50 امتیاز از 19 بازی، تبدیل شد.

پیروزی 5-0 مقابل دپورتیوو، بهترین پایان نیم فصلی بود که بارسا می توانست تصور کند. تیم گواردیولا، اولین تیمی است که با 50 امتیاز، به شروع نیم فصل دوم می پردازد.


Open in new window


بهتر از 2005/2006
بهترین شروع فصل بارسا قبل از این، فصل 2005/2006 با مربیگری فرانک ریکارد بود. آنها این بار 4 امتیاز بیشتر از آن فصل بدست آوردند.

همچنین بهترین رکورد
اما 50 امتیاز، تنها بهترین رکورد بارسا نیست، بلکه بهترین در بین تمام تیم های حاضر در لالیگا است. رکورد قبلی در اختیار رئال مادرید بود، که فقط در فصل قبل توانست 47 امتیاز را، زیر نظر برند شوستر، بدست بیاورد. این فصل بارسا 3 امتیاز، بیشتر از آنها کسب کرد. یک شروع باشکوه.

بهترین شروع فصل
2008/2009 بارسا (50 امتیاز)
2007/2008 رئال مادرید (47 امتیاز)
2005/2006 بارسا (46 امتیاز)

بارسا محدودیتی نمی شناسد.

 بارسا محدودیتی نمی شناسد.

 

 

بارسا رکورد بیشترین امتیاز، در نیمه نخست فصل را، با پیروزی مقابل دپورتیو لاکرونیا از آن خود کرد. مسی، هانری(2) و اتوو(2)، گلها را در فستیوال بارسا به ثمر رساندند، تا پیروزی 5-0 تیمشان را رقم بزنند.

در طول نیم فصل اول، بارسا یک ماشین گلزنی تمام عیار بوده که امتیازهای بی سابقه ای را بدست آورده است. آخرین قربانی، دپورتیوو بود، تیمی که تا اینجا فصل نسبتا خوبی را داشت اما نتوانست جلوی شکست 5-0 در نیوکمپ را بگیرد. این بازی پایان خوبی برای نیم فصل بود، در نیمه نخست تیم میزبان، ممنون گل های مسی هانری و اتوو بود. نیمه دوم آرامتر بود اما باز هم این فرانسوی و کامرونی گلزنی کردند و خودشان را در این بازی دوگله کردند.

Open in new window



صدرنشینان به پرواز درآمدندبارسلونا به شکل ترسناکی حاکم زمین بود. تنها دو دقیقه از بازی گذشته بود که تیری آنری، دو بار دروازه آرانزوبیا را تهدید کرد. دپورتیوو در زمین خوب جایگیری کرده بود و از سمت چپ قصد حمله داشت اما بارسا مثل همیشه درصد زیادی از مالکیت توپ را در اختیار داشت و آنها به زودی راه های عبور از دفاع حریف را پیدا کردند و فرصتها یکی پس از دیگری خلق شد.

مسی و هانری، مرگبار
در دقیقه 15، اتوو زنگ خطر را به صدا درآورد. پس از حرکت انفرادی خوب، ضربه آخر او ناموفق بود. کمی پس از آن، مسی صحنه ای را خلق کرد که نیوکمپ مدت زیادی، این صحنه را، به یاد خواهد داشت. ژاوی توپ را در میانه زمین به دست آورد و آن را به هم تیمی آرژانتینی اش رساند. مسی، محافظانی را که لوتینا برایش قرار داده بود را به راحتی محو کرد و آرانزوبیا را با ضربه ای نفس گیر مغلوب کرد.(دقیقه 21) دپور، تا قبل ازسانتر آلوز که هانری آن را با ضربه سری فوق العاده به دومین گل بازی تبدیل کرد، لحظات سخت تری را سپری کرد.(دقیقه 27)

اتوو پاداش خود را گرفت
تا به اینجا، تیم گواردیولا یکی از بهترین نمایشهای فصل خود را نشان داد و با برتری دو گل، اعتماد بنفس تیم، بیشتر و نبوغشان شکوفا شد. دپور هیچ حرفی برای گفتن نداشت. اتوو (دقیقه 31)، آنری (دقیقه 33)، مسی (دقیقه 34 )، کیتا (دقیقه 36) و دوباره اتوو (دقیقه 40)، به راحتی می توانستند گل سوم را به ثمر برسانند. مهاجم کامرونی بارسا، بالاخره در دقیقه 41 پاداش خود را دریافت کرد و در توپ برگشتی، دروازه را باز کرد و نتیجه بازی را در نیمه نخست 3-0 کرد.

فرصت نفس کشیدن
بعد از شروع نیمه دوم، بارسا بازی را آرام دنبال می کرد. افت سرعت بازی، به دلیل نوع بازی دپور بود. با توجه به نتیجه، آنها اصرار به دفاع داشتند. مسی در دقیقه 52، باز هم به خط دفاعی دپور حمله ور شد اما این بار آرانزوبیا کار خود را درست انجام داد. با ورود اینیستا، تیم میزبان طراوت خود را که از دست داده بود، بازیافت و این بازیکن تعویضی بود که فرصت بعدی گلزنی را به دست آورد اما این بار نیز دروازه بان دپور به خوبی عمل کرد. (دقیقه 71)

عطش تا پایان
اما بازی هنوز تمام نشده بود. همه بازیکنان همراهی کردند تا یکی دیگر از لحظات مهم تیم رقم بخورد و آنری آن را با گل خاتمه دهد. کمی پس از آن، پویول در حمله به تیم ملحق شد و در محوطه جریمه توسط آرانزوبیا، دروازه بان تیم دپور، که توسط داور با کارت قرمز جریمه شد، با خطا متوقف شد و داور نقطه پنالتی را نشان داد. بهترین گلزن لیگ، ساموئل اتوو، مشکلی برای باز کردن دروازه خوان رودریگز نداشت. بارسا نه تنها رکورد امتیازهای نیم فصل را شکست، بلکه بازی زیبایی را در مقابل یکی از تیمهای خوب لیگ انجام داد. بازی با صدای آواز خواندن جمعیت خوشحال حاضر در نیوکمپ، به پایان رسید. آنها کاملا حق داشتند اینقدر شاد باشند.

گل ها
0-1 مسی (دقیقه 21)
0-2 هانری (دقیقه 27)
0-3 اتوو (دقیقه 41)
0-4 هانری (دقیقه 82)
0-5 اتوو (پنالتی- دقیقه 86)

بهترین اتفاق تاکنون

بارسا، امشب می تواند رکورد بیشترین امتیازات نیم فصل را از آن خود کند. بارسا برای رسیدن به این هدف، باید امشب، دپورتیوو را شکست دهد.

اگردر بازی امشب، بارسا به پیروزی برسد، رکورد مهمی را بدست خواهد آورد. در پامپلونا، بارسا با رکورد رئال مادرید مساوی کرد، با بدست آوردن یک امتیاز در بازی امشب، بارسا می تواند این رکورد را از آن خود کند. این بسیار هیجان آور است که از 54 امتیاز ممکن، بارسا 47 امتیاز بدست آورده است و 54 گل بثمر رسانده است و فقط 13 گل خورده است. این آمار شگفت آور، باعث شده است که بارسا به تنهایی در صدر جدول لالیگا قرار بگیرد و با تیم دوم جدول، 12 امتیاز اختلاف داشته باشد و این مهم با درخشش چهار بازیکن از بارسا که در لیست ده نفر برتر بهترین بازیکن جهان قرار داشتند (مسی، ژاوی، اتوو و اینیستا)، بدست آمد.

Open in new window


لیگ و جام حذفی

ژانویه ماه کوپا دل ری است. با توقف کوتاهی که در لیگ قهرمانان و در زمستان ایجاد می شود، بارسا به انجام بازی های جام حذفی می پردازد. بعد از گذشتن از سد اتلتیکو مادرید در جام حذفی، بارسا آماده می شود تا در مرحله یک چهارم پایانی، در مقابل اسپانیول قرار بگیرد. تقویم بازی ها بسیار فشرده است و برای اینکه تیم بتواند در همه مسابقات موفق باشد، باید ترکیبی در اختیار داشته باشد که در بهترین فرم خود قرار داشته باشد. گواردیولا با نفراتی که در هر بازی انتخاب کرده است، بهترین نتایج را کسب کرده است و موفقیت پشت موفقیت بدست آورده است.

بیست نفر در ترکیب

بارسا ترکیب کامل خود را برای این بازی در اختیار دارد. ویکتور سانچز مصدوم است و مراحل پایانی مصدومیت خود را می گذراند و گابی میلیتو و سرخیو بوسکتس و پدرو نیز مصدوم هستند. طبق معمول، گواردیولا ترکیب تیم را تا دقایقی قبل از شروع بازی اعلام نمی کند.

گرگ در لباس گوسفند

دپورتیوو همراه با 19 بازیکن به بارسلونا آمده است که ریکی هم که به دلیل سرماخوردگی بازی با سویا در جام حذفی را از دست داده بود، نیز جزو ترکیب است. مردان سویا، شکست سختی را در جام حذفی به دپورتیوو تحمیل کردند و آنها را سه بازی اخیر شکست دادند. دو بار در جام حذفی و یک بار در لیگ. میگوئل آنخل لوتینا، مربی دپورتیوو، در بازی چهارشنبه شب مقابل سویا، به بازیکنان اصلی خود استراحت داد تا در بازی مقابل بارسا آماده باشند و در نیوکمپ مقابل مردان بارسا قرار بگیرند، جایی که اغلب برای بارسا مشکل ایجاد کرده اند.

2-1، رایج ترین نتیجه

دو بازی اخیر بارسا مقابل دپورتیوو، با برد 2-1 به سود بارسا به پایان رسیده است. این نتیجه 6 بار در 38 بازی در لالیگا مقابل دپورتیوو، در نیوکمپ، تکرار شده است. این رایج ترین نتیجه است.

گالا از نگاه یک فوتبال نویس!  

شاید برای انسان های متفکر این مسئله پیش بیاید که آیا «گالا را می توان همان بهترین بازیکن جهان نامید؟» جواب این افراد که شاید خود شما هم از این دسته باشید را در ذیل پاسخ می دهیم.

جایزه گالا طبق پیشنهاد های برنامه های توسعه طلبانه ورزش فوتبال، هر ساله به بازیکنی که بتواند با حضور خود در زمین به هر نحوی باعث ارائه روند شایسته تری در بازی، نسبت به سایر تیم ها، چه در عرصه ملی و چه در عرصه باشگاهی شود، اهدا می گردد. بازیکنی که فدراسیون بین المللی فیفا، هر ساله آن را به عنوان بازیکن برگزیده و شایسته این عنوان قلمداد می کند، از منظر کاپیتان ها و سرمربیان ملی در جهان انتخاب می شود و نه از نظر متخصصین و دانشورزان این امر.


رشته دکترای حرفه ای فوتبال در دانشگاه های کالیفورنیا، کمبریج 1، فلوریدا، کالج فرانسه، ایکول نورمیل سوپر، هاروارد (از سال 1999) و دانشکده های مطرحی از این قبیل مشغول به تدریس سالانه 1100 نفر در سراسر دنیا هستند. این مسئله در حالی در جهان ورزش در حال وقوع است که دنیا شاهد این است که 45 درصد مربیان در دنیا، از مدرک مربیگری قابل توجهی برخوردار نیستند. کما اینکه در جدید ترین نگاه ورزشی این مسائل را می توان در خصوص افراد شناخته شده ای همچون «دیگو آرماندو مارادونا» و «یورگن کلینزمن» سرمربیان شناخته شده ای که خود روزی گوهر فوتبال دنیا در عرصه بازیگری تلقی می شده اند، دید.

هرچند با تلاش های «ردسون اورکاس»، مسئول ناظر فیفا مبنی بر بازبینی مدارک یورگن کلینزمن در جام جهانی 2006 آلمان، تا حدی این مسئله را به تهدیدی جدی در برابر سرپرستی خودکامانه بر تیم های ملی، در صورت ساقط بودن هر گونه مدرک علمی معتبر، بدل کرده بود؛ این سپ بلاتر و 27 عضو کمیته فنی فیفا بودند تا در پشت مسائل فنی با به راه انداختن مسائل «مافیایی سفید» در این عرصه باعث شدند تا این سرمربی هرچند توانا اما بدون علم، بتواند رهبری تیم آلمان را در یک تورنومنت معتبر که به تعبیری معتبرترین تورنومنت ورزش فوتبال و سایر ورزش های دیگر در دنیا هست، برعهده گیرد.

پاسخگو کیست؟
گناه اصلی را چه فرد یا افرادی به گردن میگیرند؟ آیا فوتبال یک ورزش زیباست که به محبوب ترین ورزش در دنیا بدل شده یا اینکه باز هم مانند اکثر فعالیت های سالم در دنیا؛ تحت تاثیر اوامر جنبی قرار گرفته است.

فیفا؛ بله.این همان سازمانی است که اگر یک روز، حتی یک پرونده در آن از ردیف پنجم به ردیف هفدهم تغییر مکان یابد، احتمال آن که دو لیگ معتبر در دنیا برای یک سال فعالیت خود را معلق ببینند، چیزی بیشتر از 100 درصد است! آیا این همه قانون و بخشنامه و طومار اساسی فقط و فقط مربوط به مستطیل سبز می شود و بس؟ پس چه کسانی هستند که در این مستطیل سبز مجری قانون و مقررات ورزش فوتبال هستند؟ پس چه کسانی هستند که این ورزش را به نه تنها یک شغل، نه تنها یک ورزش و نه تنها به یک عرصه هنری، بلکه به پدیده صده اخیر مبدل کرده اند؟ آیا نباید وجه تمایزی بین افرادی باشد که فوتبال را فقط به خاطر فوتبال دوست دارند و می پسندند تا اینکه دلخوش تغییرات مالی در زندگی و تغییرات منصوبات شغلی در امور مختلف باشند؟ این همان نگاهی است که قطعا تعداد انگشت شماری از 12 هزار نفری که در مراسم سالانه فیفا حضور پیدا می کنند، دارند.

گالا؛ بهترین بازیکن فوتبال در جهان، یا قوی ترین فوتبالیست؟
هیچکس قطعا در ابتدا نمی پرسد که این جایزه را چه کسی اهدا می کند؛ از بین چه قاره های انتخاب می شود؛ معیار انتخاب این جایزه چیست. کلمات، در زبان گفتاری کمتر از زبان نوشتاری ارج نهاده می شوند. چرا که کمتر کسی است که بخواهد روی تک تک حروف آنها تامل کند. اما اکنون که در حال خواندن این مطلب هستید، چه بهتر که نکاتی که تا به حال کسی به آنها توجه نکرده را بر زبان آوریم.

بهترین؟ قوی ترین؟
قطعا هیچ کدام! چرا که جایزه «گالا» به فردی اهدا نمی شود که بهتر از تمامی بازیکنان حاضر در دنیا، فوتبال را ارائه دهد. بلکه با نگاهی نو به واژه «بهترین» در می یابیم که تاثیر گذارترین بازیکن در دنیا هم می تواند همان بهترین بازیکن تلقی شود؛ اما به شرطی که گوینده منظورش از بهترین، «قوی ترین» نباشد.

در مورد سال 2008 صحبت می کنیم. با دیدن تصاویر ویدیویی و ضبط شده از بازیکنان برتر حاضر در دنیا، در نهایت به این نتیجه می رسیم که اگر بخواهیم ورزش فوتبال را از منظر هنری و تکنیک های پیاده شده توسط بازیکن در مستطیل سبز ارزیابی کنیم، در سال 2008 کسی را از «لیونل آندرس مسی» شایسته تر برای این عنوان پیدا نخواهیم کرد. مطمئن باشید که فیفا هم این مسئله را بسیار از ما بهتر می داند.

کریستیانو رونالدو
یک بازیکن در سنین جوانی، با شور و انگیزه بسیار بالا و فیزیک بدنی مناسب، در بزرگترین باشگاه پرتغال پا به عرصه فوتبال حرفه ای می گذارد. حرکات سریع و خیره کننده او، بابی نو در عرصه فوتبال را به روی جوانان و افراد عاشق و شیفته این ورزش، باز می کند. جالب اینجاست که او، تشابه نام فامیلی بسیاری با بزرگترین بازیکن و محبوب ترین بازیکن برزیل نوین دارد. کریستیانو رونالدو...

بسیار جذاب است که مسئولان باشگاه های بزرگ بتوانند او را خریداری کنند تا او بتواند عرصه مالی و تجاری بسیار بزرگی را به همراه محبوبیت مردمی که با همان ایده های تجاری هماره است با خود بیاورد. باشگاه بزرگی که به شیاطین سرخ اروپا ملقب است، بی شک بزرگترین تیم تاریخ انگلیس و یکی از بزرگترین باشگاه های تاریخ ورزش فوتبال به حساب می آید. چه موقعیتی از این بهتر که پیراهن بازیکن افسانه ای و جذاب منچستر یونایتد یعنی دیوید بکهام که شماره بزرگترین چهره های شیاطین سرخ را بر تن کرده است، به بازیکنی برسد که شرایط کاملا مناسبی را برای چهره شدن داراست. سر انجام «سر الکس فرگوسن» که مربی بسیار بزرگی هم هست و جزو معدود مربیانی است که مدرک A+ را در فوتبال داراست، مسئول تربیت این پسر جوان و پر انرژی می شود.

پسرک روز به روز پیشرفت می کند و بسیار خود را آماده نشان می دهد. سرعت خیره کننده او و رقص پای تکرار نشدنی اش، چشم همه بینندگان را به خود خیره می کند و اغلب افراد، خوی زیبا و هنرمندانه فوتبال را به دست فراموشی می سپارند. این در حالیست که دوربین ها و چشم های تلوزیونی شاهد، چیزی بیشتر از دو بازیکن را در مقابل رقص پای زیبای رونالدو مقهور نمی بینند؛ مسلما کمتر کسی است که با دقت به این مسئله که آیا این بازیکن، فوتبال واقعی بازی می کند یا مجموعه ای از حرکات موزون بسیار زیبا را در زمین روبه روی چشم تماشاچیان می گذارد، توجه می کند.


لیونل مسی
طبیعتا وقت آن رسیده که سری به اسپانیا بزنیم. کوچولوی دوست داشتنی ای که هر کسی او را می بیند، در نگاه اول به یاد معصومیت و شیطنت یک پسر بچه بازیگوش می افتد. کسی که طول قدش به زیر ماهیچه های شکم کریستیانو رونالدوی مغرور هم نمی رسد. بله؛ پسری با 148 سانتیمتر قد که برای درمان کم کاری غدد خود به درمانگاه دکتر «سانچز پنژو» مراجعه می کند.

او از کودکی عاشق فوتبا اسپانیا بوده و همیشه بازی های تیم های لاکرونیا و بارسلونا را عاشقانه دنبال می کرده است. سری به موزه «ورزش های کلاسیک» بارسلون می زند. بله؛ او از بخت خوش و تقدیرش با یک چهره هلندی برخورد می کند. هر کس بازی این نوجوان را می دید، به یاد مارادونا می افتاد؛ همان اسطوره ای که همه فیفایی ها او را برترین فوتبالیست دنیا می دانند. پسرک کوچک آرژانتینی بسیار خوشبخت است؛ چرا که باشگاه بارسلونای اسپانیا حاضر به تقبل مخارج درمان اوست، به شرطی که او قراردادی 8 ساله با مبلغی نه چندان را با آنها امضا کند.

زمان می گذرد. پسر آرژانتینی ما اکنون یک مرد جوان 21 ساله است. وضعیت بدنی او خیلی متحول شده، کسی که پای یک مسابقه فوتبال که مسی هم در آن حضور داشته باشد بنشیند، به سختی می تواند دل از صحنه تماشای او بکند. او یک کشف است. یک پدیده در دنیا.

خوب؛ بر میگردیم به داستان رونالدو. بله؛ همه دنیا او را تشویق می کنند. اگر دل انسان ها هم می توانست صحبت کند، اکنون مقداری باور نکردنی پول، از چرخه صنعت ورزش جدا می ماند. چه کسی بهتر از رونالدو برای چهره شدن؟ او چند سال است که منتظر این لحظه است. در واقع دنیا هم منتظر این لحظه بوده است. چرا کسی به لیونل مسی آرژانتینی توجه نمی کند؟ خوب پاسخ روشن است. در صورتی که رونالدو نتوانسته توقعات فوق العاده زیاد و باور نکردنی و آن تصویر رویایی یک بازیکن اعجوبه را از خود به جا بگذارد، حالا نوبت رسانه ها و مافیای سفید و تبلیغات است، چرا که هرچه که خرج پای این مسئله توسط فیفا و مراکز تبلیغاتی و مدیران بازرگانی برای او شود، ارزش دارد. چرا که تنها و تنها اوست که می تواند سال 2009 را یک سال رویایی برای مراکز تبلیغاتی و غول های تجاری در دنیا رقم بزند، نه آن مرد جوان آرژانتینی. سازمان بین المللی فوتبال خوب می داند که چه می کند!

آنها سر دم داران فوتبال را به خاطر مداخله در سیاست جریمه می کنند، اما هیچ کس جرات این را ندارد که این لکه ننگ را از صفحه روزگار حذف کند. هیچ کجای دنیا نمی توان شاهد جایزه ای بود که از سوی مطلقا کارشناسان و همان محصلینی که در این رشته تحصیل کرده اند و فوتبال را به چشم یک علم می نگرند، اهدا شود. فیفا اجازه نمی دهد و خود متخصصین امر هم جرات اظهار فضل در این زمینه را ندارند، چرا که ممکن است علاوه بر اینکه درآمد آنها به صفر تبدیل شود، زندگیشان به خاک سیاه بنشیند!

جایزه ظاهرا بزرگ گالا که هر فوتبال دوست و تماشاگری را وادار به ارائه کلمه «بهترین» می کند، طبق پست ترین و ناعادلانه ترین شرایط و پشت پرده ها، تقدیم حضور بازیکنان شرکت کننده در این عرصه می شود. وقتی مسئولین امر متوجه می شوند که رونالدو امکان ندارد که سال دیگر هم به اندازه سال پیش درخشش داشته باشد و رونالدو نشان داده که نمی تواند آن مرد رویاهای هر جوانی باشد، بهترین عرصه گالاست. طناب قطوری که می تواند خیلی ها را از باتلاق شکست سرمایه یا حتی بعضا ورشکستگی نجات دهد.

در پایان هم ضمن در نظر گرفتن توانایی های ک.رونالدو ، باید اذعان داشت که او در سال 2008 بازیکن بزرگ و تاثیر گذاری برای تیمش بوده است. برنده شدن در لیگ قهرمانان اروپا هم عنصری بسیار بسیار تاثیر گذار و در واقعیت امر، تاثیر گذارترین عنصر در انتخاب بازیکن گالا است. بازیکنانی که برای گالا انتخاب می شوند، به هیچ عنوان از بازیکنان شاغل در لیگ های خارج از اروپا نیستند. تنها بازیکنی که باعث شد تا فیفا بند جدیدی به قوانین خود اظافه کند، «خوان رومن ریکلمه» بود که از ویارئال به طور قرضی به باشگاه بوکا رفت و نام او در فهرست برترین ها جای گرفت.

در نهایت هم در گالا، بازیکنی که: «تاثیرگذارترین محبوبیت ظاهری، اخلاقی و جذابیت های مالی و جنسی» را از نظر مربیان و کاپیتان های تیم های ملی داراست، انتخاب می شود.

بهترین، هیچگاه قوی ترین نیست!

کلیپ

کلیپ بازیکنان بارسا با نام : Barca 2009 

 

دانلود             

گل های افسانه ای توسط شماره 10 در پامپلونا

 گل های افسانه ای توسط شماره 10 در پامپلونا

 

 

گل فوق العاده لئو مسی به اوساسونا، همانند ضربه چیپ روماریو و ضربه قیچی رونالدینیو، در یاد خواهد ماند.

استادیوم قدیمیSadar که هم اکنون Reyno de Navarro خوانده می شود، مکانی برای گل های بزرگ ستاره های اخیر باشگاه بوده است. روماریو (1993)، رونالدینیو (2004) و لئو مسی (2009) با نشان دادن مهارت خود، گل هایی را برای آلبوم عکس بازی مقابل اوساسونا به ثمر رساندند و در حالی که تمام آنها شماره 10 پوشیده بودند، هر دو افسانه برزیلی بارسا و همچنین افسانه آرژانتینی، همیشه در راه نفر اول بودن پیشرفت می کردند.


Open in new window


سال روماریو
در فصل 1993/94، هنگامی که تیم رویایی، چهارمین قهرمانی پیاپی خود را در لیگ کسب کرد، به وضوح سال روماریو بود و این به خاطر گل هایی بود که به ثمر می رساند، همانند گلی که در EL SADAR به ثمر رساند. در سوم اکتبر 1993، بارسا با دوگل از روماریو و یک گل از استویچکف، موفق به شکست 3-2 اوساسونا شد. گلی را که مردم به عنوان بهترین، به یاد می آورند، گل اول روماریو بود، هنگامی که او پاس دقیق لادروپ را با یک ضربه چیپ، با اولین تماسش با توپ، به گل تبدیل کرد.

رونالدینیو آغاز یک دوره تاریخی را نشان داد
ده سال بعد در بازی بیست و سوم فصل 2003/04، رونالدینیو، یکی از بهترین گل های خود را برای باشگاه به ثمر رساند. در دقیقه 77، توپ حاصل از شوت ادگار داویدز، در کنار محوطه شش قدم، توسط رونالدینیو، از زمین بلند شد و وی پس از عبور توپ از بالای سر مدافع حریف، با یک چرخش، توپ را داخل دروازه قرار داد و بازی 2-1 به نفع بارسا به پایان رسید و به رهبری رونالدینیو، یک دوره درخشان در تاریخ بارسا شروع شد.

دریل مسی
لئو مسی، آخرین ستاره بارسا، برای درخشش مقابل اوساسونا بود. دریل دقیقه 84 این آرژانتینی، برگ برنده بارسا در بازی ای بود که 3-2 به نفع بارسا تمام شد و به کاتالان ها، سیزدهمین برد خارج از خانه را داد و آنها را برای مساوی کردن با رکورد امتیازات نیم فصل آماده کرد. همانند دو شماره ده قبلی، مسی با مهارتی های رویایی بازی را در پامپلونا یکسره کرد.

39 گل در ناوارا
گل های روماریو، رونالدینیو و مسی، 3 گل از 39 گلی است که بارسا در 31 بازی برابر اوساسونا در ناوارا به ثمر رسانده است. با احتساب برد 3-2، که بارسا در یکشنبه گذشته بدست آورد، بارسا در ناوارا 11 برد، 10 مساوی و 10 باخت، به دست آورده است.