تمرینات در راه دربی  

تیم اول بارسا، بعد از دو روز استراحت به تمرینات بازگشت. بارسا، سه شنبه اولین تمرین خود را انجام داد و این اولین تمرین در این هفته در راه بازی با اسپانیول بود. بعد از تعطیلی تمرین در روز های یکشنبه و دوشنبه، تیم پپ گواردیولا، سه شنبه به تمرین بازگشت و در سیداد دپورتیوا خوان گامپر تمرین کرد.

تمرین به خوبی در حال پیشروی است اما وقتی برای استراحت وجود ندارد و بارسا باید در سه هفته، هفت مسابقه انجام دهد و اولین آنها، دربی بارسلونا، مقابل اسپانیول است که شنبه ساعت 22:30 آغاز می شود.

Open in new window


دیدار و تمرین

قبل از شروع تمرین، پپ گواردیولا بازیکنانش را در وسط زمین جمع کرد و با آنها به گفتگو پرداخت. این گفتگو چند دقیقه طول کشید و بعد از آن، تمرین آغاز شد.

پویول تنها

پویول فقط یک ربع به تنهایی به تمرین پرداخت. مدافع اهل کاتالان بازی بتیس را بخاطر کشیدگی کشاله ران از دست داد و در حال حاضر در دوران ریکاوری مصدومیتش به سر می برد.

دیدار مخصوص

پنج کودک که به بیماری های خاص مبتلا هستند و تحت درمان FEDER (فدراسیون بیماری های خاص اسپانیا) هستند، این شانس را پیدا کردند تا در تمرین روز سه شنبه، با تک تک بازیکنان دیدار کنند. این کودکان توانستند با قهرمانان خود، دیدار کنند و با آنها عکس بگیرند. آنها همچنین توانستند یک ربع اول تمرین را تماشا کنند.

هفته دربی  

بعد از دو روز استراحت، تمرینات تیم اصلی، عصر سه شنبه آغاز خواهد شد. مردان گواردیولا، آماده می شوند تا در دربی بارسلونا، به مصاف تیم رقیب شهر، اسپانیول بروند. بعد از بازی با اسپانیول، مردان بارسا، باید آماده سیل مسابقه ها باشند. 7 مسابقه در سه هفته.

شنبه آینده، بارسا، اولین بازی از هفت بازی آینده، که در مدت سه هفته انجام خواهد داد، را مقابل اسپانیول برگزار خواهد کرد. بعد از بازی دربی، بارسا در روز سه شنبه، 6 اسفند، در لیگ قهرمانان به مصاف المپیک لیون خواهد رفت. اتلتیکو مادرید، اتلتیک بیلبائو و آلمریا در لیگ، به علاوه بازی های برگشت در جام حذفی و لیگ قهرمانان، مقابل مایورکا و لیون، از دیگر بازی های بارسا در این سه هفته هستند.

Open in new window


استراحت و بازگشت به تمرین

بازیکنان در چهار هفته آینده، استراحت کمی خواهند داشت، بخاطر همین، پپ گواردیولا، بعد از بازی با بتیس، به بازیکنانش دو روز استراحت داد. بازیکنان از ساعت 20:30 سه شنبه، تمرینات خود را در سیداد دپورتیوا، از سر خواهند گرفت.

تمرینات صبح

از روز چهارشنبه به بعد، تمام تمرینات، صبح ها برگزار خواهد شد. از روز چهارشنبه به بعد، تمام تمرینات، ساعت 13:30، در سیداد دپورتیوا، دنبال خواهد شد.

تمرین شنبه

طبق معمول، پپ گواردیولا، ترکیبش را در آخرین تمرین قبل از بازی، مشخص می کند. آخرین تمرین، شنبه ظهر، در نیوکمپ برگزار خواهد شد.

غیر قابل مهار

بارسا بعد از دربی روز شنبه، مقابل اسپانیول، باید روز سه شنبه، در لیگ قهرمانان، با المپیک لیون روبرو شود. بارسا، روز یکشنبه، ساعت 14، در سیداد دپورتیوا تمرین خواهد کرد و آخرین تمرین قبل از عزیمت به لیون را در روز دوشنبه انجام خواهد داد. بارسا در لیون، ساعت 9 شب دوشنبه، در استادیوم ژرلان تمرین خواهد کرد.

بازی های آینده

3 اسفند: بارسا – اسپانیول (لیگ)
6 اسفند: لیون – بارسا (لیگ قهرمانان)
11 اسفند: اتلتیکو مادرید – بارسا (لیگ)
14 اسفند: مایورکا – بارسا (جام حذفی)
18 اسفند: بارسا – اتلتیک بیلبائو (لیگ)
21 اسفند: بارسا – لیون (لیگ قهرمانان)
25 اسفند: آلمریا – بارسا (لیگ)

 صدر نشین بر حق 1-3

بارسا با تلاش فوق العاده ای که انجام داد، توانست اسپورتینگ گیخون را متقاعد به شکست کند و موقعیتش را در صدر جدول تثبیت نماید. دهمین برد متوالی بارسا، با دو گل از اتوو و یک گل از دنی آلوز بدست آمد.

بارسا با سه گلی که مقابل اسپورتینگ گیخون به ثمر رساند، موقعیتش را در صدر جدول تثبیت کرد و همان طور که هواداران انتظار داشتند، بارسا نمایش خیره کننده ای داشت. آنها بسیار بهتر از اسپورتینگ بازی کردند و در نیمه اول، نمایش فوق العاده ای داشتند و ساموئل اتوو، دوبار دروازه اسپورتینگ را باز کرد. مردان پپ گواردیولا، در نیمه دوم فشار خود بر روی اسپورتینگ را حفظ کردند و یک گل دیگر توسط دنی آلوز به ثمر رساندند. اسپورتینگ با یک گل به خود آمد اما نتوانستند در ادامه، نوار پیروزی های بارسا را قطع کنند.

Open in new window


بهترین تیم حاضر

اسپورتینگ، به عنوان تیمی هجومی که بازی های زیبایی به نمایش می گذارد، پا به نیوکمپ گذاشته بود و بارسا، بهترین هایش را به دیدار اسپورتینگ فرستاد، بوسکتس، ژاوی، اینیستا، اتوو، هانری، مسی و ... بازی از آغاز، بسیار سریع دنبال می شد و در دقیقه 11، همکاری اینیستا، هانری و آلوز، می رفت که نتیجه بدهد اما توپ در اختیار دروازه بان اسپورتینگ قرار گرفت.

اتوو = گل ها

بارسا خیلی زود، مزد تلاش هایش را گرفت. حمله از اینیستا آغاز شد و از کناره به محوطه جریمه نزدیک شد و توپ را به هانری پاس داد و مرد فرانسوی از بین دو مدافع، توپ را به اتوو پاس داد و اتوو گل 100 بارسا در این فصل، به ثمر رساند. مردان پپ گواردیولا، کنترل بازی را در دست گرفتند و به راحتی به دروازه اسپورتینگ نزدیک می شدند. در دقیقه 40 بازی، بارسا به گل دوم رسید و این چندان غیر منتظره نبود. مسی به اتوو پاس داد و اتوو به زیبایی دروازه اسپورتینگ را برای بار دوم، باز کرد.

ستایش آلوز

بارسا نتیجه 0-2 را حفظ کرده بود و به دنبال گل های بعدی بود. اتوو در دقیقه 60 می توانست هت تریک کند اما دروازه بان اسپورتینگ مانع از این کار شد. یک دقیقه بعد مسی می توانست گل سوم بارسا را به ثمر برساند. بالاخره دنی آلوز توانست در دقیقه 65 گل سوم بارسا را برساند و خوشحالی اش را هواداران تقسیم کند.

ده پیروزی

اسپورتینگ تسلیم نشد و توانست با شوت زیبای کایک متیو، یکی از گل ها را جبران کند و خیلی زود اتوو با یک ضربه تیرک دروازه اسپورتینگ، جواب گل آنها را داد و در نهایت، کاتالان ها کنترل بازی را تا آخر در دست گرفتند و بارسا به دهمین برد متوالی خود دست یافت.

گل ها

0-1 اتوو (دقیقه 23)
0-2 اتوو (دقیقه 40)
0-3 دنی آلوز (دقیقه 65)
1-3 کایک متیو (دقیقه 67)

بوسکتس و پیکه در تیم ملی اسپانیا

 

نام سرجیو بوسکتس و جرارد پیکه، برای اولین بار در تیم ملی اسپانیا قرار گرفت و آنها هفته بعد، کارلس پویول، ژاوی هرناندز و آندرس اینیستا را برای بازی دوستانه مقابل انگلیس، همراهی می کنند. این دو آبی اناری پوش تازه وارد، توسط وینسنت دل بوسکه، بعد از تاثیر آنها در مبارزات عالی بارسا در این فصل، به تیم ملی اسپانیا، دعوت شدند. هر دوی آنها برای تیم زیر 21 سال اسپانیا بازی می کردند اما این اولین بار است که نام آنها در تیم اول قرار گرفته است.

بوسکتس گفت: «من شایعات را شنیدم و امیدوار بودم که حقیقت داشته باشد و حالا من انتخاب شده ام و خیلی خوشحالم.» پیکه افزود: «این پاداشی برای تمام کارهای سخت است و چیزی است که به آن فکر می کنی، اما انتظارش را نداری.» بارسا بیشترین نفرات را در تیم اسپانیا دارد و بعد از آنها لیورپول، قرار دارد. از بارسا، بوسکتس، پیکه، پویول، ژاوی و اینیستا در تیم اسپانیا قرار دارند. پیکه گفت: «این شناختی است از اینکه بارسا چگونه بازی می کند و اعتمادی است که مربیان بارسا در بازیکنان جوان تیم بوجود آوردند.»

Open in new window


پنج بازیکن دیگر

به جز بازیکنان اسپانیایی بارسلونا، پنج ستاره دیگر در بارسا حضور دارند که برای بازی های دوستانه هفته بعد، به تیم کشورشان دعوت شده اند. نام دنی آلوز، در تیم برزیل، برای بازی مقابل ایتالیا، در لندن قرار گرفته است. در حالیکه تیری آنری و اریک آبیدال، لیونل مسی آرژانتینی را در مارسی دیدار می کنند. رافا مارکز طولانی ترین مسافت را طی می کند. او در یک بازی انتخابی برای صعود به جام جهانی، مقابل آمریکا، برای مکزیک، بازی خواهد کرد.

دو گل تا 5000 گل

دو گل تا 5000 گل



بارسا گل های بسیاری را به ثمر رسانده است و به پنج هزارمین گل لیگ نزدیک می شود که در این بین باید از هانری، اتوو و مسی که 71 درصد گل های این فصل بارسا را به ثمر رسانده اند، تشکر کرد.

بارسا به رکورد 5000 گل در لیگ نزدیک می شود و بعد از چهار گلی که بارسا مقابل نومانسیا به ثمر رساند، اکنون فقط دو گل تا این رکورد فاصله دارد. این هدف در این فصل، با 63 گل، قابل دسترسی شده است.

Open in new window

گلزنان کلیدی

باید از آنری اتوو و مسی، به دلیل زدن 45 گل، که 71 درصد از گل های تیم را شامل می شود، قدردانی کرد. اتوو 19 گل، مسی 14 گل و هانری 12 گل بثمر رسانده اند که همگی در بین صدر نشینان جدول گلزنان هستند که اتوو در صدر همه قرار دارد.

میانگین گلزنی

در سال 2009، هر بازیکن دارای میانگین گلزنی یک گل در هر بازی را می باشد که رسیدن به این مهم، برای یک بازیکن، بسیار سخت می باشد.

اتوو و هانری: 4 بازی و 4 گل

هر دو بازیکن کامرونی و فرانسوی، در سال 2009، غیر قابل مهار هستند. اتوو 4 گل (1 گل مقابل اوساسونا، 2 گل مقابل دپورتیوو و 1 گل مقابل نومانسیا) و هانری با همان میانگین (1 گل مقابل مایورکا، 2 گل مقابل اوساسونا و 1 گل مقابل نومانسیا) بثمر رسانده اند.

مسی

مسی 4 گل در سه بازی بثمر رسانده (1 گل مقابل اوساسونا، 1 گل مقابل دپورتیوو و 2 گل دیگر نیز مقابل نومانسیا) و او تنها کسی است که توانسته در بازی های متوالی سال 2009، گل بثمر برساند. مرد شماره 10 آبی اناری ها، 3 گل در هر سه بازی جام حذفی بثمر رسانده است که این به معنی در هر بازی، یک گل می باشد.

گل 5000 در نوئوو ساردینرو

بارسا تلاش می کند تا گل 5000 را در روز یکشنبه و در ورزشگاه ال نوئوو ساردینرو، مقابل ریسینگ سانتاندر به ثمر برساند. پاررا، اولین گل لیگ را برای بارسا در تاریخ 12 فوریه 1929 به ثمر رساند.

قرار گرفتن در میان بهترین ها

قرار گرفتن در میان بهترین ها



بارسا و اسپانیول، امشب در دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی، رو در روی یکدیگر قرار می گیرند. نتیجه ای که در بازی رفت بدست آمد، باعث شد که همه چیز به نیوکمپ کشیده شود. یکی از این دو تیم، به دور بعد صعود می کند و در میان بهترین ها قرار می گیرد. 

این بازی، دربی جادویی بارسلونا خواهد بود و در این بازی همه چیز برابر است و با توجه به نتیجه 0-0 در مونت خویس، یک تیم باید گل بزند و در غیر اینصورت، همه چیز به وقت اضافی، کشیده خواهد شد و بعد از آن نیز به ضربات مرگبار پنالتی.

Open in new window

امتیاز میزبانی

همانطور که جوزپ گواردیولا هم در روز چهارشنبه گفت، بازی امشب، مهمترین بازی بارسا در این فصل است. یک مساوی با گل یا باخت، باعث حذف بارسا از جام حذفی می شود. مربی بارسا تاکید کرد که این بسیار با اهمیت است که بازیکنان باید احساسات هواداران را در بازی امشب درک کنند.

ترکیب شگفت انگیز ممکن

نام جدیدی در لیست انتخابی گواردیولا به چشم نمی خورد. او باید برای بازی امشب، هفت نفر را از ترکیب کنار بگذارد، پپ در جام حذفی اجازه دارد تنها 16 بازیکن، همراه خود داشته باشد ولی هیچ چیز تا آخرین دقایق مشخص نیست، اگرچه او گفته است که به والدس برای بازی امشب استراحت داده است. گواردیولا هشیار است که اگر غفلت کند، کادر فنی اسپانیول، از این غفلت نهایت استفاده را خواهد برد.

اسپانیول بدون دو نفر

مربی اسپانیول، مائوروسیو پوچتینو، امشب با مشکلات بسیاری روبرو است که بزرگترین آنها، بازیکنان مصدومی است که در بازی امشب در اختیار نخواهد داشت. اسپانیول، بعد از تساوی 1-1 مقابل وایادولید، که در آن بازی، بازیکنان کلیدی اش غایب بودند، امشب نیز والدو و مویسس را در اختیار نخواهد داشت. اسپانیول در لیگ، در منطقه خطر بسر می برد ولی آنها در جام حذفی، نمایش متفاوتی را داشته اند. به هر صورت، بارسا امشب می خواهد به مرحله نیمه نهایی برسد.

مایورکای منتظر

برنده بازی بارسا و اسپانیول، در مرحله بعد، به مصاف مایورکا خواهد رفت. مایورکا در شب چهارشنبه، توانست بتیس را در مرحله یک چهارم پایانی شکست دهد و به دور بعد صعود کند.

مارادونا، مسی را انتخاب می کند.

لئو مسی، برای بازی دوستانه آرژانتین با فرانسه، در یازدهم فوریه، به تیم ملی آرژانتین، دعوت شده است. این اولین بازی مسی، تحت نظر دیگو مارادونا خواهد بود. 

بعد از عدم حضور مسی، در تیم دیگو آرماندو مارادونا، در بازی نوامبر گذشته در اسکاتلند، لئو مسی در تیم ملی آرژانتین، برابر فرانسه در 11 فوریه، در مارسی، حضور خواهد داشت. ضمنا، آلوز نیز برای حضور در تیم ملی برزیل فراخوانده شده است.

Open in new window

20 انتخاب شده

لئو مسی، یکی از 20 بازیکن دعوت شده به تیم ملی آرژانتین، توسط مارادونا می باشد. دیگر بازیکنان عبارتند از: کاریزو (لاتزیو)، رومرو (آلکمار)، زانتی، بوردیسو و ساموئل (اینتر میلان)، دمیکلیس (بایرن مونیخ)، هاینزه و گاگو (رئال مادرید)، کاتا دیاز (ختافه)، یوناس گوتیرز (مایورکا)، آگرو و ماکسی رودریگز (اتلتیکو مادرید)، لوئیس گونزالز و لیساندرو (پورتو)، ماسکرانو (لیورپول)، لاوزی و دنیس (ناپولی)، دی ماریا (بنفیکا)، توز (منچستر یونایتد)

بدون بازی وسط هفته

این مسابقه در هفته ای انجام خواهد شد که هیچ مسابقه باشگاهی، در اسپانیا، برگزار نمی شود. قبل از بازی در فرانسه، بارسا با اسپورتینگ گیخون، در نیوکمپ، بازی خواهد داشت و در تعطیلات آخر هفته بعد از بازی ملی، بارسا به بتیس سفر خواهد کرد.

دوئل بارسایی ممکن

بازی در استادیوم ولدرم، می تواند جذابیت های بیشتری برای بارسا داشته باشد. اگر مربی فرانسه، ریموند دومنک، تیری آنری و اریک آبیدال را در ترکیب قرار دهد، می تواند جالب باشد، به خصوص بین مسی و آبیدال که یک رویارویی در سمت چپ خط دفاعی فرانسه، اتفاق خواهد افتاد.