ژاوی قراردادش را تا 2014 تمدید کرد!

 

ژاوی هرناندز، بعد از ظهر جمعه، تمدید قراردادش با باشگاه را به امضا رساند، که باعث می شود او تا سال 2014 در نیوکمپ باقی بماند.

قرارداد جدید بدین معنی است که این هافبک بارسا، حداقل تا 30 ژوئن 2014، در باشگاه خواهد بود؛ 4 سال بیشتر از قرارداد قبلی او که در سال 2010 منقضی می شد. قیمت فسخ قرارداد ژاوی نیز، 80 میلیون یورو تعیین شده است.

Open in new window

رئیس خوان لاپورتا، به همراه نماینده بازیکن، ایوان کورخا، رئیس ورزشی باشگاه، رافائل یوسته، مدیر حقوقی، خوان اولیور، عضو هیئت مدیره، آلبرت پرین، مدیر ورزشی، تیکی بگریستین و مدیر فوتبال و ارتباطات با تشکیلات ورزشی، رائول سانیهی در جلسه تمدید قرارداد ژاوی حاضر بودند.

Open in new window

Open in new window

Open in new window

قرعه کشی دور حذفی لیگ قهرمانان: المپیک لیون vs اف سی بارسلونا   

 


دانلود کلیپ مسی

کلیپ جدید و اختصاصی لیونل مسی وحرکات تکنیکی او در تیم ملی آرژانتین 

 

 

 

دانلود       با فرمت flv

همه بازیکنان آماده هستند.

 همه بازیکنان آماده هستند.

 

 

 

تمام بازیکنان تیم اول باشگاه بارسلونا، در دومین جلسه تمرینی این هفته، برای آمادگی بازی مقابل ویارئال که در روز یکشنبه انجام می شود، حاضر بودند و کارلس پویول، رافائل مارکز و یحیی توره، همگی به تمرینات بازگشتند.

آبی اناری ها، به ال مادریگال سفر می کنند تا آخرین بازی را قبل از تعطیلات کریسمس، انجام دهند و ایالت کاتالان آماده می شود که این تعطیلات را با یک پیروزی دیگر جشن بگیرد. تمرینات سختی روز چهارشنبه انجام شد و همه بازیکنان در پست خود حاضر شدند و به تمرین پرداختند و به غیر از گابریل میلیتو، پپ گواردیولا، تمام بازیکنان خود را در اختیار داشت.

Open in new window

پویول، مارکز و توره

پویول، مارکز و توره، که تمرین روز سه شنبه را بدلایل مختلفی از دست داده بودند، به تمرینات بازگشتند و در تمرین روز چهارشنبه، حاضر بودند. کاپیتان پویول، به دلیل دردی که از ناحیه دندان احساس می کرد، به دندانپزشکی رفته بود، مدافع مکزیکی کشش ماهیچه ای داشت و استراحت کرد و هافبک ساحل عاجی، سردرد خفیفی داشت. این سه نفر با اینکه احساس درد داشتند، اما در تمرین روز چهارشنبه، به موقع حاضر شدند و به بقیه بازیکنان ملحق شدند.

دیدار مدرسه فوتبال استویچکف

مانند همیشه، بازیکنان به گرم کردن بدن خود پرداختند و در ادامه کار، تمرینات همیشگی خود را انجام دادند. در ادامه تمرین، بازیکنانی از بلغارستان بر روی سکوی تماشگران، به تماشای تمرین بارسا پرداختند. این بازیکنان همگی عضو مدرسه فوتبال هریستو استویچکف بودند و در روز دوشنبه در یک بازی، مقابل تیم منتخب جوانان بارسا، قرار گرفتند و تیم میزبان 1-5 به پیروزی رسید.

اتوو در بازی حمایت از بیماران مالاریا

ساموئل اتوو، بعد از اینکه در یک بازی خیرخواهانه حاضر شده بود، در تمرین صبح چهارشنبه شرکت کرد. مهاجم کامرونی، در یک بازی، که به حمایت از بیماران مالاریا انجام شده بود، شرکت کرد. این بازی بین دو تیم، یاران ایکر (کاسیاس) و یاران رافا (نادال)، برگزار شد. اتوو در این بازی، دو بار گلزنی کرد. در این بازی اشخاص مشهوری همچون کاسیاس، نادال، سانتی کازورلا، مارکوس سنا، رائول، فردریک کانوته، فرناندو آلونسو، خورخه لورنزو، آلبرتو کنتادور و نواک جوکوویچ حاضر بودند.

اینیستا: «طولی نمی کشد تا به میدان برگردم.»

 اینیستا: «طولی نمی کشد تا به میدان برگردم.»

 

 

این هفته ششمین هفته ای است که از مصدومیت اینیستا در بازی با بازل می گذرد. او به «تازه های بارسا» در تلویزیون بارسا در مورد شرایطی که اکنون او و یارانش دارند صحبت می کند.

زمانی که تصویر آندرس اینیستا توسط هواداران بارسا در ورزشگاه نیوکمپ، در بازی با بازل، بالا برده شده بود، آنها نشان دادند که مصدومیت او از ناحیه کشاله ران دردآورترین مسئله آن روز های بارسا تلقی می شد و به این زودی ها از خاطر آنها بیرون نمی رود. گزارشی که در دسترس بود این بود که شش هفته دیگر، آندرس دوران نقاهت را پشت سر می گذارد. اینیستا در باشگاه، روبروی دوربین «تازه های بارسا» در تلویزیون بارسا حاضر شد تا در مورد وضعیت کنونی خود و تیمش اظهار نظر کند.


Open in new window


هشت امتیاز تا تیم دوم و دوازده امتیاز فاصله از رئال مادرید. و حالا چه می خواهید؟

ما تصمیم گرفته بودیم که روال همیشگی خود را تا پیش از مسابقه قبل تاکنون داشته باشیم.مهم ترین مسئله، روحیه بازیکنان است و این مسئله باید تا پایان با ما همراه باشد و این روحیه جنگندگی است که می تواند شما را تا پایان مانند دقایق اول نگه دارد.

اگر آن روحیه جنگندگی بعد از، از دست دادن پنالتی توسط اتوو، با بازیکنان همراه نبود امکان نداشت که بازی را ببرید و بازیکنان همچنان به مبارزه خود، ادامه دادند.

این از مهمترین رموز کار برای موفقیت است. درست پس از زمان شروع مسابقه، ما شروع کردیم مثل همیشه بازی کنیم و بازیکنان تا پایان توانستند آن روحیه عجیب را در خود حفظ کنند. بعضی از بازی ها آسان است و بعضی سخت. ولی در عوض این روحیه ی جنگندگی است که می تواند شما را تا پایان مانند دقایق اول نگه دارد.

چه احساسی داشتید وقتی درنته آن موقعیت حساس را به دست آورد؟

من اعتماد عجیبی به والدس دارم و می دانم که او در تک به تک ها چقدر خوب عمل می کند. خوشبختانه والدز توپ را مهار کرد و ما بردیم.

و وقتی گل دوم به ثمر رسید، همه از خود بی خود بودند؟

مادرید دو موقعیت بسیار حساس را از دست داد و بعد ما یک پنالتی از دست دادیم. این همان دلیلی است که گل اتوو بسیار مهم تلقی می شود. سپس با حمله مسی و گلی که او زد مانند آب پاکی بر دستان مادرید ریخته شد و ما توانستیم 12 امتیاز از مادرید فاصله بگیریم و تا پایان به خاطر این هدف جنگیدیم.

اکنون که از تیم دوم هشت امتیاز فاصله دارید، باقی ماندن در این شرایط را چگونه می بینید؟

هشت امتیاز قطعا دست آوردی فوق العاده است اما ما باید این مسئله را در نظر بگیریم که بازی های بسیاری را پیش رو داریم و این همان مسئله ای است که باید بیش از هر چیز دیگری مد نظر ما باشد.

این هفته، شش هفته تمام است که شما دوران مصدومیت را پشت سر می گذارید. از حسی که دارید، برای ما بگویید.

قطعا حس خوبی دارم که دوران نقاهت را پشت سر بگذارم.

شما هفته پیش دوباره تمرین کردید. باید احساس جالب به شما دست داده باشد.

قطعا احساس بزرگی است، چرا که مصدوم شدن بدترین چیزی است که شما به عنوان یک بازیکن می توانید با آن مواجه شوید. وقتی که به تیم می گردید و با بقیه تمرین می کنید، خیلی جذاب است. طولی نمی کشد تا دوباره به میدان برگردم و این چیزی است که من می خواهم.

آیا یکشنبه مقابل ویارئال، به میدان خواهید رفت؟

من با تمام مشکلات کنار آمدم و همه آنها را مرتفع ساختم و این هفته می توانید این را ببینید. وقتی آماده باشم، قطعا بازی می کنم. من قبلا این را گفته بودم که وقتی بازی خواهم کرد که 100 درصد آماده باشم. نمی خواهم زود بازی کنم، چون ممکن است اگر زود اقدام کنم دوران مصدومیتم بیشتر طول بکشد.

وقتی در تیم نیستید چه احساسی دارید؟

وقتی که بیرون از زمین هستید، کاری نمی توانید انجام دهید، معمولا هم نباید حس جالبی داشته باشید. البته من واقعا با نشاط بودم چون تیم داشت خیلی خوب عمل می کرد.

در مورد ادامه فصل چه فکر می کنید؟

تیم خیلی خوب کار می کند. ما از ابتدا سخت کار کردیم و الان داریم نتیجه اش را می بینیم. ما در بازی با نومانسیا باختیم و با ریسینگ مساوی کردیم و همه مردم فکر می کردند که ما دیگر نمی توانیم ادامه دهیم. پس از آن ما توانستیم با هماهنگی فوق العاده ای که در تیم به وجود آورده ایم، بارسا را به جلو و با نتایج حیرت انگیزی پیش ببریم.

نظرتان در مورد خوشحالی هواداران چیست؟

مردم می دانند که کار بسیار بزرگی است که بخواهید این همه جام را ببرید، اما اکنون که آنها می بینند ما چقدر برای این امر تلاش می کنیم و این مسئله تا حد زیادی قطعی به نظر می رسد، باید یاد بگیریم که تلاش خود را حفظ کنیم و در زمین به مانند قبل گام برداریم.

می توانید در مورد بازیکنان جدیدی که در سال پیش موفقیت چندانی نداشتند کمی برای ما توضیح دهید؟

آسان است، چون که فصل پیش به همه خیلی سخت گذشت. اکنون ما باید لحظات خوبی را بسازیم و لذت ببریم. علاوه بر این، ما می خواهیم کارهای مهمی را انجام دهیم و همه عناوین را از آن خود کنیم.

شما خیلی با تجربه شده اید و در عین حال هنوز بسیار جوان هستید. می توانید بگویید چه حسی دارید؟

زمان هایی بوده اند که برای من تلخ و شیرین تلقی شده اند اما همان ها هستند که من را با تجربه ساخته اند. شما از اتفاقات خوب و بد زندگی تان درس می آموزید و در نهایت از تجربیات مثبت نتایج ارزنده ای می گیرید. اکنون ما از کنار هم بودن، لذت می بریم و می توانیم با یکدیگر خوب هماهنگ شویم و می دانیم که در انتهای فصل، همه چیز بهتر از شرایط موجود خواهند بود.

 مسی بیشتر گل می زند.

 


بعد از گلزنی مسی مقابل مادرید، در حال حاضر مسی در 19 مسابقه، 16 گل بثمر رسانده است. این بیشتر از فصل های قبل بوده است.

مسی همیشه یک بازیکن دریبل زن برجسته ای بوده است چون سرعتش زیاد است و توپ در هنگام حرکت به پاهایش چسبیده است. مسی این فصل، گل های بیشتری بثمر رسانده است. گواردیولا، مسی را به محوطه جریمه بیشتر نزدیک کرده است و این باعث شده است که مرد آرژانتینی، گل های بیشتری به ثمر برساند.

Open in new window


هر 107 دقیقه در لیگ، یک گل

مرد شماره 10 بارسا، در 13 مسابقه ای که در لیگ انجام داده است، 10 گل بثمر رسانده است و این رکورد شگفت آوری است چون هر 107 دقیقه در لیگ، 1 گل بثمر رسانده است. در تمام فصل پیش، او در 28 مسابقه حاضر شد و 10 گل زد. در تنها فصلی که او بیشتر گل زد، برمی گردد به فصل 2006/07 که او در 26 مسابقه، 14 گل بثمر رساند و رکوردش، هر 142 دقیقه یک گل بود.

انواع گل ها

مسی، این ده گلی را که ثمر رسانده است، مخلوطی از انواع گل ها بوده است. گل های او شامل، دو پنالتی مقابل ریسینگ و اسپانیول، یک ضربه سر مقابل اسپورتینگ و دو ضربه آزاد که یکی مقابل اتلتیکو مادرید بود و دیگری نیز روی پاس ژاوی مقابل رکرتیوو بثمر رسید.

همچنین لیگ قهرمانان

لیونل مسی در لیگ قهرمانان نیز گل های زیادی بثمر رسانده است. پنج گل در پنج مسابقه. با رکورد هر 60 دقیقه یک گل. مسی فصل پیش شش گل در لیگ قهرمانان بثمر رساند. یک گل از رکورد کنونی بیشتر. و این در حالی بود که در بازی های بیشتری نسبت به این فصل انجام داده بود.

بهترین رکورد گلزنی

مسی در اولین فصل بازی در تیم اصلی بارسا، به بهترین رکورد گلزنی اش دست یافت. در فصل 2004/05، مسی بطور مداوم بازی نمی کرد ولی او هر 77 دقیقه که در بازی بود، گلزنی می کرد.

اتوو: «آنها خوب دفاع کردند، ولی ما بهتر بودیم.»  

ساموئل اتوو پس از به ثمر رساندن گل در دیدار ال کلاسیکو برابر رئال مادرید، باور دارد که «رئال مادرید بسیار خوب دفاع می کرد اما ما متعهد شده بودیم و بازی را در مسیری متفاوت از همیشه بردیم.»

مرد کامرونی گفت: «آنها قهرمان لیگ به حساب می آیند و بدیهی است که بازی مقابل آنها دشوار است، اما ما تلاش خود را کردیم، جنگیدیم و سرانجام به خواسته ای که داشتیم رسیدیم و پیروز شدیم.» سپس او در پاسخ به پنالتی ای که از دست داد اینگونه گفت: «من پنالتی را از دست ندادم، ایکر آن را مهار کرد.»


Open in new window


مانند تمامی بازیکنان دیگر بارسا، تاکید اتوو بر رسانه ها بود که تنها گوشه بسیار کوچکی از دیدار را به تصویر کشیدند و در زمین اتفاقات بسیار گسترده تر بود. در ادامه مطلب، می توانید گوشه هایی از مهم ترین گفته ها و نظرات دیگر ستارگان بارسا را جویا شوید.

پویول

«ما بسیار تلاش کردیم به گونه ای که حتی هم اکنون هم، خیسی عرق را بر تنمان احساس می کنیم، اما مهم ترین مسئله سه امتیاز بازی است.»

«ما قبل از گلزنی، آنقدر بد نبودیم و الان هم آنقدر خوب نیستیم، همه باید در زمین، عمل ما را ببینند.»

«پیش افتادن آن هم با 12 امتیاز بسیار خوب است اما مادرید هیچگاه تسلیم نمی شود.»

«ما میدانیم که آنها در اواسط فصل هم، برای ما مشکلاتی پیش خواهند آورد اما دیگر می دانیم که چگونه حوادث را در دست بگیریم.»

«ما پیش از این هم، گل اتوو را تمرین کرده بودیم و ضربه من به توپ بعد از ارسال کرنر و آن اتفاقاتی که پس از آن دیدید، همه برای ما تکراری بودند.»

والدز

«رسانه ها بسیار در مورد این پیروزی بزرگ صحبت می کنند اما باید دانست که ما تیم بزرگ و قوی ای مثل رئال مادرید را شکست دادیم و این امر تنها میسر نبود، مگر با تلاشی که ما از خود نشان دادیم.»

«وقتی شما در یک بازی پیروز می شوید که در آن به این گونه و بسیار سخت تلاش می کنید، چیزی بیشتر از یک برد را بدست آورده اید.»

«ما از ابتدا بسیار با انگیزه نشان دادیم و همیشه رو به جلو حرکت می کردیم. سیستم تصاحب توپ ما را کمی به عقب کشاند اما در نیمه دوم ما توانستیم به چیزی که انتظار داشتیم، برسیم.»

«ما اکنون باید مثل همیشه سخت تلاش کنیم. خیلی مهم بود که مادرید را بردیم، ولی برای ما بدست آوردن سه امتیاز از همه چیز با ارزش تر بود.»

مسی

«ما میدانستیم این یک بازی، یک دربی است و بسیار هم دشوار می باشد، همگی پیش از بازی این را بر زبان آوردیم. در زمین هم دیدید که چقدر این مسئله روشن بود.»

«من تکل های بسیار خطرناکی را پشت سر گذاشتم و خود را برای ادامه بازی نگه داشته بودم.»

«ما پر توقع بودیم و می خواستیم بسیار سریع به گل برسیم که این مسئله به خوبی توسط رئالی ها مهار شد و نیمه دوم نیمه ای بود که ما می خواستیم و توانستیم بر حریف سوار شویم.»

«اتوو پنالتی را زد چون نوبت او بود.»

دنی آلوز

«برخلاف چیزی که همگی در این بازی می بینند، فوتبال همین است.ما کار سختی پیش رو داشتیم اما توانستیم تسلطی را که انتظار داشتیم روی توپ پیدا کنیم.»

«ما بردیم، چون خیلی خیلی تلاش کردیم و گلی دریافت نکردیم.»

«بازی در این ابعاد بسیار مهم است. همه می خواهند چنین فوتبالی ببینند. باید به خاطر این پیروزی بزرگ از ما بسیار تقدیر شود.»

«وقتی اتوو این پنالتی را از دست داد، ما خیلی ناراحت شدیم چرا که می دانستیم یک شانس مسلم را از دست داده ایم. اما این مسئله بسیار اهمیت دارد که ما توانستیم با حفظ روحیه و با در نظر نگرفتن آن پنالتی که گل نشد، برنده باشیم.»

تعطیلی تا سه شنبه

تیم تا ساعت 11.30 روز سه شنبه به تمرینات باز نمی گردد و پس از آن تمهیدات لازم توسط کادر فنی، برای تمرینات، برای مسابقه در مقابل ویارئال دیده می شود.

مربی باشگاه بارسلونا، پپ گواردیولا، بعد از بازی دیشب برابر رئال مادرید، در مصاحبه حاضر شد و اعلام کرد که «هنوز راه زیادی در پیش است» و پیروزی بر رئال مادرید «فقط سه امتیاز دارد» و پذیرفت که «پیروزی در ال کلاسیکو، هیجان بخش است.»

مربی آبی اناری ها گفت: «احساس رضایت می کند» چون تیمش نشان داد که «نمایش بهتری نسبت که قبل دارد.» این پیروزی باعث شد که بارسا، با 12 امتیاز اختلاف نسبت به مادریدی ها، به صدرنشینی اش در لالیگا ادامه دهد. گواردیولا باور دارد که «اختلاف خوبی است» اما «تیمش راه درازی را در پیش رو دارد» و اینکه «تیمش فقط جلوی مادرید بازی نمی کند.»

Open in new window


راه طولانی در پیش رو

«تنها 15 مسابقه انجام داده ایم و هنوز مسابقات بسیاری در پیش رو است که باید انجام دهیم، از جمله والنسیا و ویارئال و تیم های دیگر.» مربی ادامه داد: «در ژانویه ما با انجام سه مسابقه از تعطیلات بر می گردیم و باید راه درازی را بعد از آن طی کنیم.»

90 دقیقه

گواردیولا عملکرد بازیکنانش در بازی دیشب را، ستایش کرد، زیرا او باور دارد که «آنها سخت جنگیدند و پاداش این تلاش خود را گرفتند» ولی او توضیح داد که زمان زیادی طول کشید تا تیمش نتیجه لازم را بدست آورد و او احساس کرد که تیمش «فراتر از هیجان» بازی می کرد چون آنها می خواستند «همه چیز را خوب انجام دهند.» او ادامه داد: «ما می خواستیم توپ را بیشتر در کنترل خود داشته باشیم. توپ را کمتر از دست دادیم و پیشرفت کردیم و این به خوبی در بازی نشان داده شد چون مادرید فقط یکبار به محوطه جریمه ما وارد شد و اینکار را پالانکا انجام داد.»

تبریک به رئال مادرید

گواردیولا به خوان ده راموس و تیمش به خاطر «بازی تهاجمی بزرگی که انجام دادند» تبریک گفت. او ادامه داد: «مادرید یک تیم قوی است و آنها بازیکنان کلیدی خود را در اختیار نداشتند. بهترین و خطرناک ترین سلاح آنها، ضد حملات آنها بود و تنها یک اشتباه کافی بود که به خواسته خود برسند.»

تشکر از همه

مربی باشگاه بارسلونا، از تمامی هواداران دلیل سرو صدا و جوی که در طول 90 دقیقه ایجاد کردند، تشکر کرد. «من می خواهم از تک تک کسانی که به ورزشگاه آمدند، تشکر کنم.» او ادامه داد: «آنها در لحظات دشوار بازی به کمک ما آمدند.»

محافظت از مسی

گواردیولا درباره دلیل اعتراضش به داور، در آغاز بازی، بدلیل مصدومیت مسی گفت: «من در این که، این جزئی از بازی است، شکی ندارم.» او گفت: «اما سه خطای پی در پی روی مسی انجام شد که هرسه درصد مصدومیت بالایی برای مسی در پی داشتند. من نگران این بودم که بازی به همین نحو ادامه پیدا کند. من به خودم اجازه دادم با توجه به جو بازی، کمی عصبانی شوم.»

لاپورتا: «ما شایسته برد بودیم»

خوان لاپورتا، رئیس باشگاه بارسلونا، از این پیروزی احساس رضایت کرد و گفت که بارسا «شایسته پیروزی» در ال کلاسیکو بود. «بازی سختی در زیر بارش مداوم باران بود و هر دو تیم هرچه در توان داشتند به نمایش گذاشتند. ما شایسته برد بودیم و سه امتیاز بازی را از آن خود کردیم، چیزی که هدف ما بود.» سپس او به بیان احساسش در مورد بازی پرداخت و گفت: که بازی «بسیار هیجانی و سخت» بود و رئال مادرید «حریف خوبی بود و شانس های خوبی داشتند.» رئیس آبی اناری، بعد از،از دست دادن پنالتی توسط اتوو و زدن گل توسط او، از اتوو حمایت کرد و گفت: «با وجود اینکه از روی نقطه پنالتی نتوانست گلزنی کند ولی با گلش همه راه ها را بر روی بارسا گشود. او یک گلزن ماهر و بازیکن قاطعی است.» لاپورتا توضیح داد: «هواداران عالی بودند و آنها رمز پیروزی ما بودند. آنها شایسته این برد بودند و آنها بازیکنان را متقاعد کردند که تا سوت پایان بازی تلاش کنند.»