اینیستا: «طولی نمی کشد تا به میدان برگردم.»

 اینیستا: «طولی نمی کشد تا به میدان برگردم.»

 

 

این هفته ششمین هفته ای است که از مصدومیت اینیستا در بازی با بازل می گذرد. او به «تازه های بارسا» در تلویزیون بارسا در مورد شرایطی که اکنون او و یارانش دارند صحبت می کند.

زمانی که تصویر آندرس اینیستا توسط هواداران بارسا در ورزشگاه نیوکمپ، در بازی با بازل، بالا برده شده بود، آنها نشان دادند که مصدومیت او از ناحیه کشاله ران دردآورترین مسئله آن روز های بارسا تلقی می شد و به این زودی ها از خاطر آنها بیرون نمی رود. گزارشی که در دسترس بود این بود که شش هفته دیگر، آندرس دوران نقاهت را پشت سر می گذارد. اینیستا در باشگاه، روبروی دوربین «تازه های بارسا» در تلویزیون بارسا حاضر شد تا در مورد وضعیت کنونی خود و تیمش اظهار نظر کند.


Open in new window


هشت امتیاز تا تیم دوم و دوازده امتیاز فاصله از رئال مادرید. و حالا چه می خواهید؟

ما تصمیم گرفته بودیم که روال همیشگی خود را تا پیش از مسابقه قبل تاکنون داشته باشیم.مهم ترین مسئله، روحیه بازیکنان است و این مسئله باید تا پایان با ما همراه باشد و این روحیه جنگندگی است که می تواند شما را تا پایان مانند دقایق اول نگه دارد.

اگر آن روحیه جنگندگی بعد از، از دست دادن پنالتی توسط اتوو، با بازیکنان همراه نبود امکان نداشت که بازی را ببرید و بازیکنان همچنان به مبارزه خود، ادامه دادند.

این از مهمترین رموز کار برای موفقیت است. درست پس از زمان شروع مسابقه، ما شروع کردیم مثل همیشه بازی کنیم و بازیکنان تا پایان توانستند آن روحیه عجیب را در خود حفظ کنند. بعضی از بازی ها آسان است و بعضی سخت. ولی در عوض این روحیه ی جنگندگی است که می تواند شما را تا پایان مانند دقایق اول نگه دارد.

چه احساسی داشتید وقتی درنته آن موقعیت حساس را به دست آورد؟

من اعتماد عجیبی به والدس دارم و می دانم که او در تک به تک ها چقدر خوب عمل می کند. خوشبختانه والدز توپ را مهار کرد و ما بردیم.

و وقتی گل دوم به ثمر رسید، همه از خود بی خود بودند؟

مادرید دو موقعیت بسیار حساس را از دست داد و بعد ما یک پنالتی از دست دادیم. این همان دلیلی است که گل اتوو بسیار مهم تلقی می شود. سپس با حمله مسی و گلی که او زد مانند آب پاکی بر دستان مادرید ریخته شد و ما توانستیم 12 امتیاز از مادرید فاصله بگیریم و تا پایان به خاطر این هدف جنگیدیم.

اکنون که از تیم دوم هشت امتیاز فاصله دارید، باقی ماندن در این شرایط را چگونه می بینید؟

هشت امتیاز قطعا دست آوردی فوق العاده است اما ما باید این مسئله را در نظر بگیریم که بازی های بسیاری را پیش رو داریم و این همان مسئله ای است که باید بیش از هر چیز دیگری مد نظر ما باشد.

این هفته، شش هفته تمام است که شما دوران مصدومیت را پشت سر می گذارید. از حسی که دارید، برای ما بگویید.

قطعا حس خوبی دارم که دوران نقاهت را پشت سر بگذارم.

شما هفته پیش دوباره تمرین کردید. باید احساس جالب به شما دست داده باشد.

قطعا احساس بزرگی است، چرا که مصدوم شدن بدترین چیزی است که شما به عنوان یک بازیکن می توانید با آن مواجه شوید. وقتی که به تیم می گردید و با بقیه تمرین می کنید، خیلی جذاب است. طولی نمی کشد تا دوباره به میدان برگردم و این چیزی است که من می خواهم.

آیا یکشنبه مقابل ویارئال، به میدان خواهید رفت؟

من با تمام مشکلات کنار آمدم و همه آنها را مرتفع ساختم و این هفته می توانید این را ببینید. وقتی آماده باشم، قطعا بازی می کنم. من قبلا این را گفته بودم که وقتی بازی خواهم کرد که 100 درصد آماده باشم. نمی خواهم زود بازی کنم، چون ممکن است اگر زود اقدام کنم دوران مصدومیتم بیشتر طول بکشد.

وقتی در تیم نیستید چه احساسی دارید؟

وقتی که بیرون از زمین هستید، کاری نمی توانید انجام دهید، معمولا هم نباید حس جالبی داشته باشید. البته من واقعا با نشاط بودم چون تیم داشت خیلی خوب عمل می کرد.

در مورد ادامه فصل چه فکر می کنید؟

تیم خیلی خوب کار می کند. ما از ابتدا سخت کار کردیم و الان داریم نتیجه اش را می بینیم. ما در بازی با نومانسیا باختیم و با ریسینگ مساوی کردیم و همه مردم فکر می کردند که ما دیگر نمی توانیم ادامه دهیم. پس از آن ما توانستیم با هماهنگی فوق العاده ای که در تیم به وجود آورده ایم، بارسا را به جلو و با نتایج حیرت انگیزی پیش ببریم.

نظرتان در مورد خوشحالی هواداران چیست؟

مردم می دانند که کار بسیار بزرگی است که بخواهید این همه جام را ببرید، اما اکنون که آنها می بینند ما چقدر برای این امر تلاش می کنیم و این مسئله تا حد زیادی قطعی به نظر می رسد، باید یاد بگیریم که تلاش خود را حفظ کنیم و در زمین به مانند قبل گام برداریم.

می توانید در مورد بازیکنان جدیدی که در سال پیش موفقیت چندانی نداشتند کمی برای ما توضیح دهید؟

آسان است، چون که فصل پیش به همه خیلی سخت گذشت. اکنون ما باید لحظات خوبی را بسازیم و لذت ببریم. علاوه بر این، ما می خواهیم کارهای مهمی را انجام دهیم و همه عناوین را از آن خود کنیم.

شما خیلی با تجربه شده اید و در عین حال هنوز بسیار جوان هستید. می توانید بگویید چه حسی دارید؟

زمان هایی بوده اند که برای من تلخ و شیرین تلقی شده اند اما همان ها هستند که من را با تجربه ساخته اند. شما از اتفاقات خوب و بد زندگی تان درس می آموزید و در نهایت از تجربیات مثبت نتایج ارزنده ای می گیرید. اکنون ما از کنار هم بودن، لذت می بریم و می توانیم با یکدیگر خوب هماهنگ شویم و می دانیم که در انتهای فصل، همه چیز بهتر از شرایط موجود خواهند بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد