اتلتیک بیلبائو 0-1 بارسا (هفته 7 لالیگا)

هفتمین دیدار بارسا در لالیگا، شب گذشته با پیروزی 0-1 برابر اتلتیک بیلبائو به پایان رسید. بارسا با این پیروزی، با 16 امتیاز، جایگاه خود را در جدول رده بندی بهبود بخشید.

دانلود گل این بازی از سرور مستقیم fcbarcelona.ir
برای دانلود گل این دیدار، به لینک زیر مراجعه نمایید:

دریافت گلهای بازی اتلتیک بیلبائو 0-1 بارسلونا

بازی بارسا با اتلتیکو بیلبا‌ءو

 

 

 

برای مشاهده عکس های بازی بارسا با اتلتیکو بیلبا‌ءو بر روی ادامه مطلب کلیک کنید

ادامه مطلب ...

گل اتوو همه امتیازها را در سن مامس به ارمغان آورد. (0-1)

بارسا شب گذشته پنجمین برد پیاپی خود را در لالیگا با پیروزی مقابل بیلبائو در ورزشگاه سن مامس، با گلی که ساموئل اتوو در نیمه دوم به ثمر رساند، به دست آورد. مردان گواردیولا تلاش بسیاری انجام دادند و هرگز شانسی به بیلبائو ندادند.

این برد مهمی برای بارسا بود و با این پیروزی، بارسا هفت مسابقه است که در لالیگا و لیگ قهرمانان با پیروزی پشت سر گذاشته است. هر دو تیم در بازی شب گذشته خسته نشان می دادند ولی این بارسا بود که پیروز از زمین بیرون آمد. در نیمه اول بازی زیبایی در جریان نبود ولی با شروع نیمه دوم و با پاس عالی آنری و گل اتوو که باعث شد بارسا به سه امتیاز برسد، بازی زیباتر شد.

Open in new window


برخورد دو سبک

این یک رویارویی بین سبک ها بود، با بیلبائو که تمرکز بازی اش بر روی مهاجم میانی لیورنته به عنوان نقطه مرجعشان بود، و بارسایی که به بازی با تفکر و تملک بیشتر می پرداخت. این برای میزبان آسان نبود که بازی همراه با پاسکاری خود را به زودی بر مسابقه حاکم کند، چنان که این والدس بود که خیلی زود وادار به واکنش شد، و تلاش دققه 3 دیوید لوپز را ناکام گذاشت.

تعویض های زودهنگام

در هر حال بارسا خیلی زود جواب حمله بیلبائو که در دقیقه نهم بازی انجام شد را داد و دو حمله روی دروازه بیلبائو ترتیب داد. ابتدا اتوو از پشت محوطه جریمه شوتی کرد و سپس اینیستا از سمت راست حمله ای را ترتیب داد و با پای چپ شوتی به سمت دروازه بیلبائو کرد که از کنار دروازه بیرون رفت. او هم شانسش را امتحان کرد. بازی که به نفع تیم گواردیولا در جریان بود ولی مصدومیت بدی برای کیتا پیش آمد و بوسکتس جای او را در زمین گرفت. در ادامه یسته با یک ضربه آزاد والدس را به واکنش وا داشت و توپ به کرنر رفت.

جنگ میانه میدان

هافبک های بارسا را بوسکتس و یحیی توره و ویکتور سانچز تشکیل می دادند و این سه نفر باید بازیسازی می کردند و بیلبائو را تحت فشار می گذاشتند. نیمه اول با موقعیت دیگری برای بارسا به پایان رسید. در این صحنه که روی یک ضربه کرنر بدست آمد، اتوو موقعیتی بدست آورد ولی ایرایزوز خیلی خوب این موقعیت را دفع کرد.

اتوو دوباره بر روی دروازه

بازی نیمه دوم زیباتر آغاز شد. در ابتدای کار اینیستا یک سانتر ارسال کرد که به ویکتور سانچز رسید و او توپ را شوت کرد که به بیرون رفت. بارسا به تدریج توپ و میدان را در اختیار گرفت و برتری را در وسط میدان بدست آورد و مزد این برتری خود را در دقیقه 63 گرفت. در این دقیقه آنری با یک فرار عالی یار مستقیم خود را پشت سر گذاشت و یک پاس درون عمق عالی برای اتوو ارسال کرد و اتوو با یک شوت پای چپ غیرقابل مهار دروازه بیلبائو را باز کرد.

بارسا در کنترل بازی

بیلبائو بعد از گلی که خورد به خود آمد ولی با نومیدی بازی را دنبال می کرد. اتوو می توانست در ضد حمله ای با سانتر اینیستا بارسا را در دقیقه 81 به گل دوم برساند ولی شوت او راه به جایی نبرد. در ادامه نیز هیچ اتفاقی نیفتاد و بارسا در دقایق باقیمانده کنترل بازی را در دست گرفت و بارسا به هفتمین برد متوالی خود دست یافت

زوبیزارتا: «قلب من تقسیم شده است.»

بازیکن سابق بارسا و اتلتیک بیلبائو، آندونی زوبیزارتا توضیح داد که درباره بازی سن مامس چه احساسی دارد. زوبیزارتا پیش بینی یک بازی سخت میان «شیرها» و بارسا را می کند.

بازی های اتلتیک و بارسا همیشه مناسبت ویژه ای برای آندونی زوبیزارتا بوده است. او از رنگ های هر دو تیم دفاع کرده است و با وجود این که سال های متمادی است که او در رده حرفه ای بازی نکرده، همچنان به این کار ادامه می دهد. دو روز پیش از این پیکار، زوبی گفت: «قلب من تقسیم شده است و برایم تفاوتی ندارد که نتیجه نهایی چه خواهد بود. دوست دارم این بازی به عنوان یکی از بهترین های سال در پایان فصل به یاد آورده شود. همیشه بازی خوبی را در سن مامس، میان دو تیمی که نوع بسیار متفاوتی از فوتبال را بازی می کنند، انتظار داشته ام.»

Open in new window


سن مامس، دشوار از نظر تاریخی
زوبیزارتا می داند که سن مامس همیشه زمین سختی برای بارسا بوده است. زوبی، سیزده بازی در «کلیسای جامع» برای یکی از تیم ها یا دیگری انجام داده است و بارسا تنها سه تای آن ها را برده است. «بارسا همیشه بازی در سن مامس را دشوار یافته است. اتلتیک با سرعت کار بسیار، بازی می کند، آنها از نظر فیزیکی قوی هستند و این موضوع مقابل فوتبال با مالکیت مهارت آمیزی که بارسا برای آن به زمین می رود، قرار می گیرد. مطمئنم گواردیولا می داند بازی آسانی نخواهد بود، چون کاپاروس از این سلاح ها برای مقابله با ارزش های بارسا استفاده خواهد کرد: سرعت، شدت و شتابی که آنها در پیشبرد کارهایشان دارند.»

«گواردیولا باشگاه را خوب می شناسد
دروازبان سابق بارسا، از آن جایی که فلسفه باشگاه را کاملا می داند و می داند این شغل چه چیزهایی را در بر می گیرد، احساس می کند که بارسا در پیشنهاد نقش مربیگری به گواردیولا خوب کار کرد. «پپ بخش بسیاری از فلسفه بارسا است. او یکی از بازیکنانی بود که بدون داشتن فیزیک استثنایی، عالی بود و برای بازیکنان متعددی که بعدا آمدند، استاندارد تعیین کرد. او محیط باشگاه و نیاز به پیروزی، خوب بازی کردن، زدن گل و اطمینان از اینکه همه بازیکنان خوشحال هستند را می داند.
پیروزی تلخ و شیرین
زوبیزارتا خاطرات ویژه ای از پیروزی کوبنده 6-0 بارسا بر میزبان در سن مامس در فصل 91/1990 دارد، هنگامی که او برای تیم رویایی در دروازه بود. «بردن در سن مامس همیشه افتخار آمیز است، چون جایی است که من فوتبالیست شدم، اما من خاطرات تلخ و شیرینی از آن بازی دارم. ما بازی عالی کردیم و واکنشی که از هواداران اتلتیک دریافت کردیم، با هو کردن تیم خودشان مخلوط بود و آن هیچ رضایتی برای من در بر نداشت.»

بازگشت گلب، خروج گودیانسن و ژاوی

بارسلونا این روزها خبرهای خوب و بدی را در برابر خود می بیند. تایید سلامتی الکساندر گلب و عدم حضور گودیانسن در دو مسابقه بعدی بارسا، حکایت از این رخداد می کند.

پس از سه ماه و سه روز دوری از میادین، پس از آسیب دیدگی در دیدار مقابل ریسینگ سانتاندر، تیم پزشکی تمام توان خود را برای سلامتی دوباره گلب به کار انداخت و سرانجام او اکنون برای مسابقه مقابل بیلبائو کاملا آماده است. بازیکن بلاروسی بارسا، پس از از دست دادن شش پیروزی متوالی تیمش در اوایل فصل جاری، آماده است تا بتواند دوباره تیمش را همراهی کند و با آماده شدن در آخر این هفته حالا می تواند در ترکیب بازی مقابل بیلبائو قرار گیرد.

Open in new window


از دست دادن بیلبائو و بازل
خبر بد برای بارسا این است که گودیانسن نمی تواند در بازی های بیلبائو و لیگ قهرمانان مقابل بازل، در وسط هفته شرکت کند. مهاجم ایسلندی در بازی های ملی از ناحیه عضله پا چپ دچار پارگی شد و تشخیص پزشکان بر این اساس بود که او فعلا نمی تواند پا به توپ شود؛ او همچنین با پزشکان بارسا در این رابطه همکاری کرده و صبح پنجشنبه باید برای یک سری آزمایشات بیشتر به سالن پزشکی برود تا تشخیص داده شود که مشکل چیست و زمان دقیق بارگشت او به مربی اعلام شود.

او در مسابقه ای که به پیروزی 1 بر 0 مقابل مقدونیه در چهارشنبه انجامید، در 81 دقیقه ابتدایی در میدان بود تا تعویض شد. این مرد 30 ساله بارسا در مسابقات اخیر بارسا نقش تاثیر گذاری را ایفا کرده است؛ مخصوصا در گل برتری مقابل بتیس و یکی از گلها از شش گل مقابل اتلتیکو نقش موثری داشت.

از سوی دیگر، ژاوی به صلاحدید کادر فنی، به جهت احتیاط و جلوگیری از تشدید مصدومیت جزئی اش، از لیست این بازی خارج شد.

ترکیب
والدس، پینتو، آلوز، ویکتور سانچز، پویول، مارکز، پیکه، آبیدال، سیلوینیو، بوسکتس، یحیی توره، کیتا، اینیستا، بویان، گلب، آنری، اتوو و مسی.

چهار سال با مسی

لیونل مسی گام های نخستینش را در تیم اصلی بارسلونا چهار سال پیش برداشت و از آن زمان ادامه به پیشرفت داد و توانایی اش را در بالاترین سطح برای باشگاه و کشورش نشان داده است.

سه شنبه، دقیقا چهار سال از زمان نخستین بازی این ملی پوش آرژانتینی برای تیم اصلی بارسا گذشت. 16 اکتبر 2004، مسی پس از ثابت کردن خودش در رده های جوانان، در تنها 17 سالگی در مونتجوئیچ، برای آبی و اناری ها برابر اسپانیول ظاهر شد.

Open in new window


نخستین حضور
مسی به تیم برای ثبت برد 1-0 در استادی المپیک در هفتمین هفته فصل، کمک کرد، در حالی که او هشت دقیقه پیش از پایان بازی برای جایگزینی دکو که، فرانک رایکارد او را برای یک تعویض صدا زده بود، وارد زمین شد. توانایی و تکنیک او از نظر این مربی هلندی دور نمانده بودند و او ابتدا او را به تیم اصلی دعوت کرد و سپس به او نخستین شانسش را داد.

بدست آوردن تمجید
تقریبا از زمان بازی اش در بالاترین سطح، مسی آغاز به تمجید شدن از سراسر جهان کرد. در طول فصل 05/2004 او نخستین گلش را برابر آلباسته در نیوکمپ به ثمر رساند. اما تا فصل بعدی او عضو ثابت تیم اصلی بارسا نشد. آن سال، این ستاره آرژانتینی نشان داد که می تواند در لیگ قهرمانان، که نخستین بازی اش را برابر پاناتینایکوس انجام داد، بازی کند؛ در حالی که در لالیگا 17 بازی انجام داد و شش گل زد و بارسا هر دو جام را برد.

پیشرفت بیشتر
در دو فصل آخر، مسی خودش را در تیم بارسا و تیترها با شماری از نمایش های باورنکردنی ثابت کرده است. دو فصل پیش با وجود متحمل مصدومیت شدن که باعث گوشه نشینی او برای سه ماه شد، او همچنان توانست در 26 بازی لیگی بازی کند و 14 گل بزند. فصل پیش او در این آمار با 28 بار بازی و زدن 16 گل در لیگ و لیگ قهرمانان پیشرفت کرد. در تابستان، مسی به آرژانتین برای بردن مدال طلای المپیک در چین کمک کرد.

شناسایی مسی
لیونل مسی یکی از نامزدهای بهترین بازیکن جهان امسال است. این نخستین باری نیست که او در چنین سطح بالایی شناخته شده است، چون فصل پیش او در جوایز بازیکن سال جهان فیفا در زوریخ دوم شد. او همچنین جایزه براوو را به عنوان بهترین بازیکن زیر 21 سال از مجله گیوئرین اسپورتیوو برد. این جایزه همچنین توسط مربی پپ گواردیولا در سال 1992 برده شده بود.

آنری: «بازی مقابل بیلبائو یک رقابت سخت است.»

آنری معتقد است که بازی بارسلونا مقابل اتلتیک بیلبائو؛ بازی سختی است؛ زیرا بازیکنان تازه از رقابت های ملی باز گشته اند و بارسلونا تعداد بسیاری بازیکن را در تیم با این وضعیت دارد.

پس از به ثمر رساندن سه گل در دو مسابقه، یکی برای بارسا و یکی برای فرانسه، او گفت که «در وضعیت خیلی خوبی هستم، برخلاف این که حقیقت اینست که بازیهای اینگونه ای که من در فرانسه داشتم، دشوار و بغرنج هستند اما من رضایت بخش عمل کردم.»

Open in new window


زمان کم برای آماده سازی
با نگاهی به بازی پیش رو در سن مامس روز یکشنبه، آنری اظهار داشت که «بازی کردن بعد از رقابت های ملی اصلا آسان نیست. بیشتر بازیکنان ما از سفر بازگشته اند و فرصتی برای تمرین درست ندارند. در صورتیکه اتلتیک خیلی از ما از این حیث کامل تر است. بنابراین بردن دشوار می شود. سال پیش هم در همین شرایط چیزی بیشتر از یک تساوی عایدمان نشد.»

سپس آنری جو سن مامس را با لیگ برتر جزیره مقایسه کرد. او توضیح داد:« جو فوق العاده ای دارد. من به این شرایط کاملا عادت دارم و برای من بازی در این جو بسیار لذت بخش است و من را یاد انگلیس می اندازد.»

راحت بازی کردن
در واکنش به بازی های خیلی خوب و نمایش فوق العاده اول فصلی بارسا، که تمام بازیکنان و کادر فنی دارند از آن لذت می برند، آنری هم گفت که از خودش راضی است و از شرایطش لذت می برد. «وقتی کل تیم خوب بازی می کند، برای هر کسی آسان است که خوب بازی کند.» او ادامه داد: «وقتی سرجیو بوسکتس، یحیی و سیدو کیتا خوب بازی می کنند، همه چیز خوب است. و این مهم ترین مسئله است.»

پیغام ضد آشوبی
وقتی از آنری درباره شرایط اخلاقی هواداران و مسائل ضد شورشی سوال پرسیده شد، او توضیح داد: «تماشاگران می توانند بدون هیچ درگیری و مسئله ای تشویق کنند. یک مسابقه فوتبال، یک مسابقه فوتبال است و بس.»

اینیستا غافلگیر کننده نبود
پس از نمایش بسیار خوب آندرس اینیستا در بازی مقابل بلژیک، آنری اظهار داشت که هیچ چیز آندرس اینیستا در فینال لیگ قهرمانان دو سال پیش او را غافلگیر نکرد. او گفت: «من وقتی وارد بارسا شدم، همه چیز را در باره او می دانستم. اینیستا یک بازیکن کلیدی در فینال پاریس بود، زیرا او از زمانی که به بارسا آمد، شروع به انجام بازی های قابل قبول تری کرد. گل او در چهارشنبه اصلا من را غافلگیر نکرد، چون من مانند این حرکات را از او بسیار در تمرینات می بینم. او بازیکنی است مانند ژاوی؛ که می تواند هر کاری را در میانه میدان انجام دهد.»