زوبیزارتا: «قلب من تقسیم شده است.»

بازیکن سابق بارسا و اتلتیک بیلبائو، آندونی زوبیزارتا توضیح داد که درباره بازی سن مامس چه احساسی دارد. زوبیزارتا پیش بینی یک بازی سخت میان «شیرها» و بارسا را می کند.

بازی های اتلتیک و بارسا همیشه مناسبت ویژه ای برای آندونی زوبیزارتا بوده است. او از رنگ های هر دو تیم دفاع کرده است و با وجود این که سال های متمادی است که او در رده حرفه ای بازی نکرده، همچنان به این کار ادامه می دهد. دو روز پیش از این پیکار، زوبی گفت: «قلب من تقسیم شده است و برایم تفاوتی ندارد که نتیجه نهایی چه خواهد بود. دوست دارم این بازی به عنوان یکی از بهترین های سال در پایان فصل به یاد آورده شود. همیشه بازی خوبی را در سن مامس، میان دو تیمی که نوع بسیار متفاوتی از فوتبال را بازی می کنند، انتظار داشته ام.»

Open in new window


سن مامس، دشوار از نظر تاریخی
زوبیزارتا می داند که سن مامس همیشه زمین سختی برای بارسا بوده است. زوبی، سیزده بازی در «کلیسای جامع» برای یکی از تیم ها یا دیگری انجام داده است و بارسا تنها سه تای آن ها را برده است. «بارسا همیشه بازی در سن مامس را دشوار یافته است. اتلتیک با سرعت کار بسیار، بازی می کند، آنها از نظر فیزیکی قوی هستند و این موضوع مقابل فوتبال با مالکیت مهارت آمیزی که بارسا برای آن به زمین می رود، قرار می گیرد. مطمئنم گواردیولا می داند بازی آسانی نخواهد بود، چون کاپاروس از این سلاح ها برای مقابله با ارزش های بارسا استفاده خواهد کرد: سرعت، شدت و شتابی که آنها در پیشبرد کارهایشان دارند.»

«گواردیولا باشگاه را خوب می شناسد
دروازبان سابق بارسا، از آن جایی که فلسفه باشگاه را کاملا می داند و می داند این شغل چه چیزهایی را در بر می گیرد، احساس می کند که بارسا در پیشنهاد نقش مربیگری به گواردیولا خوب کار کرد. «پپ بخش بسیاری از فلسفه بارسا است. او یکی از بازیکنانی بود که بدون داشتن فیزیک استثنایی، عالی بود و برای بازیکنان متعددی که بعدا آمدند، استاندارد تعیین کرد. او محیط باشگاه و نیاز به پیروزی، خوب بازی کردن، زدن گل و اطمینان از اینکه همه بازیکنان خوشحال هستند را می داند.
پیروزی تلخ و شیرین
زوبیزارتا خاطرات ویژه ای از پیروزی کوبنده 6-0 بارسا بر میزبان در سن مامس در فصل 91/1990 دارد، هنگامی که او برای تیم رویایی در دروازه بود. «بردن در سن مامس همیشه افتخار آمیز است، چون جایی است که من فوتبالیست شدم، اما من خاطرات تلخ و شیرینی از آن بازی دارم. ما بازی عالی کردیم و واکنشی که از هواداران اتلتیک دریافت کردیم، با هو کردن تیم خودشان مخلوط بود و آن هیچ رضایتی برای من در بر نداشت.»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد