چهار سال با مسی

لیونل مسی گام های نخستینش را در تیم اصلی بارسلونا چهار سال پیش برداشت و از آن زمان ادامه به پیشرفت داد و توانایی اش را در بالاترین سطح برای باشگاه و کشورش نشان داده است.

سه شنبه، دقیقا چهار سال از زمان نخستین بازی این ملی پوش آرژانتینی برای تیم اصلی بارسا گذشت. 16 اکتبر 2004، مسی پس از ثابت کردن خودش در رده های جوانان، در تنها 17 سالگی در مونتجوئیچ، برای آبی و اناری ها برابر اسپانیول ظاهر شد.

Open in new window


نخستین حضور
مسی به تیم برای ثبت برد 1-0 در استادی المپیک در هفتمین هفته فصل، کمک کرد، در حالی که او هشت دقیقه پیش از پایان بازی برای جایگزینی دکو که، فرانک رایکارد او را برای یک تعویض صدا زده بود، وارد زمین شد. توانایی و تکنیک او از نظر این مربی هلندی دور نمانده بودند و او ابتدا او را به تیم اصلی دعوت کرد و سپس به او نخستین شانسش را داد.

بدست آوردن تمجید
تقریبا از زمان بازی اش در بالاترین سطح، مسی آغاز به تمجید شدن از سراسر جهان کرد. در طول فصل 05/2004 او نخستین گلش را برابر آلباسته در نیوکمپ به ثمر رساند. اما تا فصل بعدی او عضو ثابت تیم اصلی بارسا نشد. آن سال، این ستاره آرژانتینی نشان داد که می تواند در لیگ قهرمانان، که نخستین بازی اش را برابر پاناتینایکوس انجام داد، بازی کند؛ در حالی که در لالیگا 17 بازی انجام داد و شش گل زد و بارسا هر دو جام را برد.

پیشرفت بیشتر
در دو فصل آخر، مسی خودش را در تیم بارسا و تیترها با شماری از نمایش های باورنکردنی ثابت کرده است. دو فصل پیش با وجود متحمل مصدومیت شدن که باعث گوشه نشینی او برای سه ماه شد، او همچنان توانست در 26 بازی لیگی بازی کند و 14 گل بزند. فصل پیش او در این آمار با 28 بار بازی و زدن 16 گل در لیگ و لیگ قهرمانان پیشرفت کرد. در تابستان، مسی به آرژانتین برای بردن مدال طلای المپیک در چین کمک کرد.

شناسایی مسی
لیونل مسی یکی از نامزدهای بهترین بازیکن جهان امسال است. این نخستین باری نیست که او در چنین سطح بالایی شناخته شده است، چون فصل پیش او در جوایز بازیکن سال جهان فیفا در زوریخ دوم شد. او همچنین جایزه براوو را به عنوان بهترین بازیکن زیر 21 سال از مجله گیوئرین اسپورتیوو برد. این جایزه همچنین توسط مربی پپ گواردیولا در سال 1992 برده شده بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد