بارسا محدودیتی نمی شناسد.

 بارسا محدودیتی نمی شناسد.

 

 

بارسا رکورد بیشترین امتیاز، در نیمه نخست فصل را، با پیروزی مقابل دپورتیو لاکرونیا از آن خود کرد. مسی، هانری(2) و اتوو(2)، گلها را در فستیوال بارسا به ثمر رساندند، تا پیروزی 5-0 تیمشان را رقم بزنند.

در طول نیم فصل اول، بارسا یک ماشین گلزنی تمام عیار بوده که امتیازهای بی سابقه ای را بدست آورده است. آخرین قربانی، دپورتیوو بود، تیمی که تا اینجا فصل نسبتا خوبی را داشت اما نتوانست جلوی شکست 5-0 در نیوکمپ را بگیرد. این بازی پایان خوبی برای نیم فصل بود، در نیمه نخست تیم میزبان، ممنون گل های مسی هانری و اتوو بود. نیمه دوم آرامتر بود اما باز هم این فرانسوی و کامرونی گلزنی کردند و خودشان را در این بازی دوگله کردند.

Open in new window



صدرنشینان به پرواز درآمدندبارسلونا به شکل ترسناکی حاکم زمین بود. تنها دو دقیقه از بازی گذشته بود که تیری آنری، دو بار دروازه آرانزوبیا را تهدید کرد. دپورتیوو در زمین خوب جایگیری کرده بود و از سمت چپ قصد حمله داشت اما بارسا مثل همیشه درصد زیادی از مالکیت توپ را در اختیار داشت و آنها به زودی راه های عبور از دفاع حریف را پیدا کردند و فرصتها یکی پس از دیگری خلق شد.

مسی و هانری، مرگبار
در دقیقه 15، اتوو زنگ خطر را به صدا درآورد. پس از حرکت انفرادی خوب، ضربه آخر او ناموفق بود. کمی پس از آن، مسی صحنه ای را خلق کرد که نیوکمپ مدت زیادی، این صحنه را، به یاد خواهد داشت. ژاوی توپ را در میانه زمین به دست آورد و آن را به هم تیمی آرژانتینی اش رساند. مسی، محافظانی را که لوتینا برایش قرار داده بود را به راحتی محو کرد و آرانزوبیا را با ضربه ای نفس گیر مغلوب کرد.(دقیقه 21) دپور، تا قبل ازسانتر آلوز که هانری آن را با ضربه سری فوق العاده به دومین گل بازی تبدیل کرد، لحظات سخت تری را سپری کرد.(دقیقه 27)

اتوو پاداش خود را گرفت
تا به اینجا، تیم گواردیولا یکی از بهترین نمایشهای فصل خود را نشان داد و با برتری دو گل، اعتماد بنفس تیم، بیشتر و نبوغشان شکوفا شد. دپور هیچ حرفی برای گفتن نداشت. اتوو (دقیقه 31)، آنری (دقیقه 33)، مسی (دقیقه 34 )، کیتا (دقیقه 36) و دوباره اتوو (دقیقه 40)، به راحتی می توانستند گل سوم را به ثمر برسانند. مهاجم کامرونی بارسا، بالاخره در دقیقه 41 پاداش خود را دریافت کرد و در توپ برگشتی، دروازه را باز کرد و نتیجه بازی را در نیمه نخست 3-0 کرد.

فرصت نفس کشیدن
بعد از شروع نیمه دوم، بارسا بازی را آرام دنبال می کرد. افت سرعت بازی، به دلیل نوع بازی دپور بود. با توجه به نتیجه، آنها اصرار به دفاع داشتند. مسی در دقیقه 52، باز هم به خط دفاعی دپور حمله ور شد اما این بار آرانزوبیا کار خود را درست انجام داد. با ورود اینیستا، تیم میزبان طراوت خود را که از دست داده بود، بازیافت و این بازیکن تعویضی بود که فرصت بعدی گلزنی را به دست آورد اما این بار نیز دروازه بان دپور به خوبی عمل کرد. (دقیقه 71)

عطش تا پایان
اما بازی هنوز تمام نشده بود. همه بازیکنان همراهی کردند تا یکی دیگر از لحظات مهم تیم رقم بخورد و آنری آن را با گل خاتمه دهد. کمی پس از آن، پویول در حمله به تیم ملحق شد و در محوطه جریمه توسط آرانزوبیا، دروازه بان تیم دپور، که توسط داور با کارت قرمز جریمه شد، با خطا متوقف شد و داور نقطه پنالتی را نشان داد. بهترین گلزن لیگ، ساموئل اتوو، مشکلی برای باز کردن دروازه خوان رودریگز نداشت. بارسا نه تنها رکورد امتیازهای نیم فصل را شکست، بلکه بازی زیبایی را در مقابل یکی از تیمهای خوب لیگ انجام داد. بازی با صدای آواز خواندن جمعیت خوشحال حاضر در نیوکمپ، به پایان رسید. آنها کاملا حق داشتند اینقدر شاد باشند.

گل ها
0-1 مسی (دقیقه 21)
0-2 هانری (دقیقه 27)
0-3 اتوو (دقیقه 41)
0-4 هانری (دقیقه 82)
0-5 اتوو (پنالتی- دقیقه 86)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد