لوئیس انریکه: «غلبه بر اسپورتینگ آسان نخواهد بود.»

لوئیس انریکه فکر نمی کند همه چیز برابر اسپورتینگ گیخون به نفع بارسا پیش برود. مربی اتلتیک بارسا برای بارسا و اسپورتینگ بازی کرده و به www.fcbarcelona.cat درباره احساسات مخلوطش پیش از بازی یکشنبه گفت.

لوئیس انریکه مارتینز با علاقه ویژه ای بازی یکشنبه میان اسپورتینگ گیخون و بارسا در ال مولینون را مشاهده خواهد کرد، این یک برخورد میان دو باشگاهی است که او آنها را به قلبش نزدیک ترین نگه می دارد. و او پیش بینی بازی باکیفیتی برای کاتالان ها برابر تیم اسپورتینگی - که شاید با دو شکست از دو بازی، بهترین آغاز لیگ را نداشته باشد - می کند، اما این موضوع یاران گواردیولا را با اندیشه بسیار درباره ال مولینون مواجه کرده است.


«آنها تیم بسیار سختی هستند و نبردی قوی در برابر هواداران خودشان به اجرا خواهند گذاشت. آنها بازی بسیار حمله گونه ای انجام می دهند، اما درباره آن بسیار منضبط و از نظر بدنی قوی هستند. بارسا این بازی را آسان نخواهد یافت.»

برگشت به دسته برتر

اسپورتینگ پس از یک دهه در لیگ های پائین تر بودن به دسته اول برگشته است. لوئیس انریکه از بازگشت و داشتن هم میهنانش در سطح برتر هیجان زده است؛ او گفت: «در سطح فوتبالی این معنی بسیاری دارد. مردم بسیار مشتاق هستند، تیم در دسته برتر خوب کار کند. این انگیزه بزرگی برای تیم و همچنین شهر است، که یک بار دیگر برابر تیم هایی مانند بارسا و دیگر تیم های سطح بالا بازی کنند و برای اسپورتینگ، که یک بار دیگر احساس کند بودن در دسته برتر چگونه است.»

نگاه به بالا ماندن

اسپورتینگ آمال بزرگتری در این فصل، جز پرهیز از سقوط کردن ندارد. لوئیس انریکه احساس می کند که حتی انجام آن نیز ممکن است، دشوار باشد. «فکر می کنم آنها رنج خواهند برد. من عاشق این هستم که بتوانند به آسانی (بالا) بمانند، ولی مطمئنم اینطور نخواهد بود، چون اقتصاد بسیار مهم است و اسپورتینگ باشگاهی نیست که بتواند نفرات تیمش را با خرید های گران قیمت تقویت کند.

چنین دشواری هایی مشخصا تاکنون نشان داده شده اند، چون استوریان ها هنوز امتیازی کسب نکرده اند، ولی لوئیس انریکه فکر نمی کند که هنوز دلیلی برای هشدار باشد. «اسپورتینگ باید به یاد داشته باشد که آغاز فصل برابر تیم های قدرتمند در چنین سطح بالایی، چیزی نیست که واقعیت همیشه نشان می دهد. آنها همچنین دیدارهای لیگی با دیگر تیم هایی که برابر سقوط دست و پنجه نرم می کنند، خواهند داشت.»

خاطرات تلخ و شیرین

لوئیس انریکه از آخرین باری که اسپورتینگ و بارسا در ال مولینون دیدار کردند، خاطرات ویژه ای دارد. بارسا 4-1 برد، ولی با اینکه مربی کنونی بارسا اتلتیک، دوبار گل زد، شادی نکرد. «بدون شک از کمک به تیمم برای بردن بازی خوشحال بودم، اما بابت گل ها شادی نکردم و احساس لذت خاصی نیز نداشتم، چون، همانطور که می دانید، من از روزی که به دنیا آمدم، مرد اسپورتینگی بوده ام.»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد