روزی که کوبالا هفت گل به ثمر رساند!

چهار گل ساموئل اتوئو در روز شنبه، او را آقای گل لیگ اسپانیا کرد. ولی این کامرونی همچنان خیلی از رکورد گل هایی که در راه قهرمانی توسط کوبالا ثبت شده اند، عقب است.

پس از زدن چهار گل برابر وایادولید، ساموئل اتوئو گفت: «مهمترین چیز، برد بارسا و کار انجام شده توسط تمام تیم بود.» این همان چیزی بود که 56 سال پیش، هنگامی که اسطوره دیگر بارسا، لادیسلاو کوبالا، هفت گل در یک بازی برابر اسپورتینگ گیخون (9-0) زد، گفته شد. این مقدار گل همچنان رکورد جاودانه برای یک بازیکن در یک بازی لیگی باقی مانده است.

Open in new window


رکورد کوبالا
این مجارستانی، آن روز استقبال ایستاده ای از جمعیت حاضر در ورزشگاه بر روی جایگاه های استادیوم لس کورتس قدیمی دریافت کرد. به طور شگفت انگیزی، خود این بازیکن پیشتر پذیرفت که مطمئنم نبود که در شرایط فیزیکی خوب و کافی برای حتی بازی کردن هست یا نه. لاسزی دو بار در نیمه نخست گل زد (دقایق 11 و 27) و سپس پنج گل دیگر در نیمه دوم، که دو گل از روی نقطه پنالتی بود، به ثمر رساند.

مانچون: «آن زیاد در زندگی ات رخ نمی دهد.»
آن روز 10 فوریه 1952 بود و همچنین توسط یکی از مهاجمان آن روز به یاد آورده می شود، ادوارد مانچون که یکی از دو گل دیگر را زد. او می گوید: «زدن هفت گل در یک بازی بسیار دشوار است، آن زیاد در زندگی ات رخ نمی دهد، به ویژه برای بارسا.»

مهاجم سابق همچنین درباره اینکه چگونه تنها از راه کار تیمی، توپ در وضعیتی قرار می گیرد که یک مهاجم می تواند گل بزند، نظر داد و همچنین گفت که تردید دارد که این شاهکار دیگر تکرار شود. «در فوتبال امروزی هتریک کردن به اندازه کافی سخت هست، چه برسد به هفت گل!»

مانند چهار گل زده شده توسط ساموئل اتوئو، مانچون همچنین احساس می کند که به لئو مسی نیز باید اشاره شود، چون «او تقریبا به اندازه اتوئو سزاوار است، چون توپ را درون یک ظرف به او هدیه داد.»

گلزنان بزرگ
لادیسلاو کوبالا تنها بازیکنی نیست که هفت گل در یک بازی برای بارسا زده است. ایولوگیو مارتینز، همین کار را در سال 1957 انجام داد، ولی آن در بازی جام حذفی برابر اتلتیکو مادرید بود (8-1).

رکورد کلی گلهای زده شده در یک بازی به بنیانگذار باشگاه متعلق است، خوان گمپر که 9 گل در یک بازی و نه تنها یکبار، بلکه سه بار به ثمر رساند. او دوبار 9 گل در کوپا ماکایا زد، در سال 1901 ( برابر فرانکو - اسپانیول و تاراگونا) و همچنین به همین آمار در نسخه 1903 کوپا بارسلونا دست یافت (بارسلونا, 13 - باشگاه ایکس, 0)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد