«این سه امتیاز ما را بسیار بیشتر نیرومند کرده است.»

اگرچه او می داند که عملکرد بازیکنانش بسیار خوب است و اعتقاد دارد که این سه امتیاز هوئلوا «تیم را قوی تر کرده است» و منظورش این است که «ما یک هفته دیگر در صدر قرار داریم» اما باز هم مثل همیشه با لحن محتاطانه خود تیمش را آرام تحسین می کند و می گوید: «هیچ تیمی نیست که در نوامبر قهرمانی را ببرد.»

برد بارسا در نوئوو کلمبینو با نتایج متفاوتی که رقبای هراسان بارسا بدست آوردند، باعث شده است تا آنها اکنون صدر نشین این رقابت ها باشند. درست است که بارسا به قول مربی اش «9 بازی را در این رقابت ها پشت سر هم برنده شده است» اما باید دانست که این مربی واقعا سزاوار احترام بسیار است، چرا که توانسته این مسئله روحیه بخش را به تیمش الحاق کند که خاصیت این مرحله از رقابت ها، تنها احتیاط است.

Open in new window


همچنان جنگنده
او گفت: «درست است که این سه امتیاز موقعیت ما را خیلی به ثبات رسانده است، اما باید دانست که هیچ تیمی قهرمانی را در نوامبر نمی برد. بله، چیزی که پیداست این است که ما یک هفته دیگر هم صدر نشین بلا منازع هستیم. اما باید دقت کنیم، چرا که اگر قدری لغزش کنیم، رقبا به سرعت گوی را دوباره از ما خواهند ربود.» گواردیولا می داند که هنوز ابتدای فصل است و آنها اکنون باید «استراحت کنند، آماده شوند تا بتوانند» در بازی برابر ختافه همچنان جنگنده بمانند.

یک مسابقه پایاپای
از گواردیولا در مورد نظرش راجع به مسابقه پیش سوال پرسیده شد. «بازی همانطوری که من حدس می زدم، کاملا برابر بود. کلی بگویم، تیم بسیار احساس خوبی داشت، خوب بازی می کرد و بر معیار های درستی تکیه کرده بود.» او همچنین در مورد تیم خودش اظهار نظر کرد که «کنترل بازی در دستان ما بود و موقعیت ها هم بیشتر نصیب ما می شد» اما او در این ضمن اعتراف کرد که دوست داشته که زودتر به گل برسند. او گفت: «وقتی ما یک گل پیش افتادیم، بازی برایمان راحت تر دنبال می شد و در این بین، رکرتیوو هم دو موقعیت مسلم گلزنی داشت.»

تحسین رکرتیوو
جوزپ گواردیولا اقرار کرد که تحت تاثیر بازی تیم رکرتیوو هوئلوا قرار گرفته بود، و همچنین او باور دارد که «از وقتی لوکاس آلکاراز پا به این تیم نهاده است، این تیم بسیار خوب بازی می کند، در زمین خوب پخش می شود و هر کس می داند که در زمین چه وظیفه ای دارد.»

او احساس می کند که تنها خرده جزئیاتی از مسائل بودند که باعث توافت بین تیم ها شدند، و «شما نمی توانید پیشرفت آنها را درک کنید. ما می فهمیم که آنها چقدر سخت کوش هستند و برای بازیشان می جنگند. آنها تیم سازمان یافته ای هستند و من بر خودم واجب می بینم که آنها را از صمیم قلب تحسین کنم.»

گوشه کناره هایی از لاپورتا و ماجراهای روح جنگنده اعضای تیم
در واکنش به برد بارسا مقابل هوئلوا، مدیر باشگاه بارسلونا، خوان لاپورتا، اعلام کرد که «حقیقتا روح عظیمی در تیم جان گرفته است» و بازیکنانش «نشان دادند که بسیار افتاده و با صلابت هستند و باید این روند در ادامه هم حفظ شود. ما تجربه لازم را اخذ کردیم و اکنون همه موانع را برای رسیدن به اهداف بزرگمان بر می داریم.»

لاپورتا همچنین خوشنود است که تیمش توانسته تقریبا اکثر رقبای کاملا شانه به شانه و پر نام خود را از میدان به در کند، اما هنوز معتقد است که این مسئله ربطی به بازی های دیگر ندارد و «ما همچنان باید بر معیارهای پیروزی خودمان کار کنیم و انگیزه لازم را همیشه در تیم ببینیم.» او همچنین به این مسئله که بارسا گاهی اوقات در گلزنی مشکل داشت و سخت می توانست به دروازه راه پیدا کند، اشاره کرد و دلیل آن را «خوب بودن رکرتیوو» اعلام نمود.

در نهایت، از او در مورد بحران های اخیر گریبان گیر رئال مادرید سوال پرسیده شد. او گفت که «ما هیچ گاه عادت نداریم در باشگاه به مشکلات رقبایمان بخندیم و آنها را مسخره کنیم.» این ابتدای کلام او بود که می خواست به همه اعلام کند که بارسا دوست ندارد فکرش را مشغول کسی به غیر از خودش کند. «ما همیشه به رقبایمان احترام می گذاریم. اما دلیل نمی شود که ما به آنها و مشکلاتشان فکر کنیم، ما تنها یک چیز از فوتبال می خواهیم، آن هم جمع آوری امتیازات و نشان دادن تصویری زیبا از فوتبالمان است. و دیگر هیچ.»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد